سرخط خبرهاسیاسی

حزب الله: حزب نیروهای لبنان در پی راه انداختن دوباره جنگ داخلی در کشور است

صفی‌الدین حوادث دیروز بیروت را یکی از حلقه‌های زنجیری دانست که سفارت امریکا در بیروت با کمک مالی برخی کشورهای عربی پیش می‌برد.

میدل ایست نیوز: رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان حوادث روز گذشته در بیروت را «تلاش حزب نیروهای لبنانی برای راه انداختن جنگ داخلی تازه در لبنان» خواند.

«هاشم صفی الدین»، رئیس شورای اجرای حزب‌الله لبنان، در مراسم تشییع جان‌باختگان این حوادث گفت که حزب نیروهای لبنانی (به ریاست سمیر جعجع) در پی راه‌اندازی جنگ داخلی تازه در لبنان بود و افزود: به نظر می‌آید که امریکایی‌ها این حزب را به این کار تشویق کرده باشند.

او گفت که حزب نیروهای لبنانی از مدت‌ها پیش نقشه راه‌اندازی جنگ داخلی در لبنان را کشیده بودند و افزود که آنها در راه پول هر چیزی که امریکا بخواهد را انجام می‌دهند.

صفی‌الدین حوادث دیروز بیروت را یکی از حلقه‌های زنجیری دانست که سفارت امریکا در بیروت با کمک مالی برخی کشورهای عربی پیش می‌برد.

او گفت که حزب‌الله به فتنه فرقه‌ای و جنگ داخلی کشیده نخواهد شد اما نمی‌گذارد خون شهدایش پایمال شود و حق آنان را خواهد ستاند.

پیش از این صلیب سرخ لبنان از اعلام کرد که آمار قربانیان حوادث روز گذشته بیروت به 7 نفر رسیده است.

«جورج کتانه»، دبیر صلیب سرخ لبنان، گفت که در این حوادث 32 تن زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است و امروز یکی از آنها جان خود را از دست داد.

روز گذشته ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای رسمی از دستگیری 9 تن از جمله یک شهروند سوریه ای در ارتباط با حوادث تیراندازی در بیروت خبر داد.

در بیانیه رسمی ارتش لبنان که آمده که امروز (14 اکتبر) در حین تجمع گروهی از معترضان در منطقه الطیونه حادثه تیراندازی رخ داد که در آن چند شهروند لبنانی کشته و زخمی شدند.

این بیانیه آمده که در پی حادثه نیروهای ارتش حضور خود در منطقه را افزایش داده و نیروهای گشت سیار نیز فعال شده‌اند و در جست‌وجوی عاملان تیراندازی‌های انجام شده به برخی نقاط حمله کرده‌اند.

ارتش لبنان اعلام کرده که طی این عملیات 9 تن از طرفین درگیر دستگیر شده‌اند که یکی از آنها شهروند سوریه است و افزوده که تحقیقات زیر نظر دستگاه قضائی آغاز شده است.

در بیانیه ارتش لبنان تأکید شده که تماس‌ها با افراد مرتبط با طرفین درگیری برای مهار بحران و جلوگیری از کشیده شدن کار به «فتنه» برقرار شده و ارتش هرگز با افراد مسلح تسامح نخواهد کرد.

پیش از ظهر امروز در اطراف کاخ دادگستری بیروت و مشخصا منطقه الطیونه در تجمع طرفداران حزب الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد قاضی تحقیقات انفجار بندر بیروت، تیراندازی و درگیری رخ داد.

به این مناسبت، امروز در لبنان عزای عمومی اعلام شده است. 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا