اقتصادیسیاسی

عراق در پی اجرایی کردن پروژه اتصال برق به ترکیه و اردن و عربستان

وزیر برق عراق تأکید کرد که کشورش با جدیت موضوع اتصال شبکه برق این کشور به کویت و عربستان و ترکیه و اردن را پیگیری می کند.

میدل ایست نیوز: وزیر برق عراق تأکید کرد که کشورش با جدیت موضوع اتصال شبکه برق این کشور به کویت و عربستان و ترکیه و اردن را پیگیری می کند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت برق عراق، «عادل کریم»، سرپرست وزارت برق عراق، در دیدار «سالم الزمانان»، سفیر کویت در بغداد، بر اهمیت پروژه اتصال شبکه برق عراق به کویت و کشورهای شورای همکاری تأکید کرد.

در این دیدار مسائل فنی مربوط به این اتصال که 220 کیلومتر آن در خاک کویت و 80 کیلومتر آن در خاک عراق است و نیز تعرفه تأمین برق از این مسیر و نقش کویت در قیمت‌گذاری بررسی شد.

سرپرست وزارت برق عراق تأکید کرد که این کشور با جدیت در پی اجرای پروژه‌های اتصال برق به اردن و ترکیه و عربستان است و افزود که نخست‌وزیر شخصا این موضوع را پیگیری می‌کند به خصوص که اتصال به کویت به مراحل نهایی رسیده است.

وی همچنین با اشاره به تلاش عراق برای افزایش بهره‌برداری از انرژی‌های پاک، گفت که عراق علاوه بر قراردادهای انرژی خورشیدی، در پی امضای قراردادهایی برای بهره‌برداری از انرژی‌های بادی است.

سفیر کویت نیز در این دیدار تأکید کرد که طرفین به تلاش جدی خود برای اتصال شبکه برق دو کشور ادامه می‌دهند و کویت کاملا با این پروژه همکاری می‌کند و با همه توان برای به بهره‌برداری رسیدن آن تلاش می‌کند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا