خبر اولسیاسی

دستگیری عامل انفجار خونین منطقه الکراده بغداد پس از 5 سال+تصاویر

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستگیری عامل انفجار خونین الکراده بغداد پس از 5 سال در عملیاتی امنیتی پیچیده برون‌مرزی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستگیری عامل انفجار خونین الکراده بغداد در عملیاتی امنیتی پیچیده برون‌مرزی خبر داد.

الکاظمی در توئیتی نوشت: پس از گذشت بیش از 5 سال از جنایت انفجار الکراده که قلب مردم عراق را پرخون کرد، نیروهای قهرمان عراقی پس از تعقیب اطلاعاتی پیچیده در خارج از مرزهای عراق موفق شدند «غزوان الزوبعی»، تروریست ملقب به «ابوعبیده بغداد» و مسئول این جنایت و چندین جنایت‌ دیگر را به دام بیاندازند و دستگیر کنند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اظهار داشت: بازخواست و محاکمه عاملان شهادت فرزندان‌مان مسئولیتی ملی است که از آن روی برنخواهیم تافت.

الکاظمی در پایان گفت: دستور دادیم تا مسابقه‌ای برای ساخت بنای یادبود قربانیان انفجار الکراده به عنوان بخشی از اعلام وفاداری برای همه فداکاری‌های مردم عراق برگزار شود.

در انفجار یک خودروی انتحاری در منطقه تجاری الکراده الکراده بغداد که در ۳ ژوئیه سال 2017 میلادی روی داد، بیش از 115 شهروند عراقی به شهادت رسیده و نزدیک به 200 نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت و هدف از آن را کشتار شیعیان عنوان کرده است.

منطقه الکراده از مناطق شیعه‌نشین بغداد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا