سرخط خبرهاسیاسی

قسد برای مقابله با ارتش ترکیه تجهیزات نظامی به شمال سوریه گسیل کرد

نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه به انتقال تجهیزات نظامی جدید به حومه رقه و خطوط مقدم نزدیک به مناطق تحت نفوذ ترکیه اقدام کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) اقدام به انتقال تجهیزات نظامی به حومه رقه و خطوط مقدم با مناطق نفوذ ترکیه کردند، این در حالی است که پیش از این، ارتش سوریه نیز تجهیزات کمکی به حومه حلب با هدف مقابله با هر گونه تلاش ارتش ترکیه برای پیشروی جدید گسیل کرده بود.

منابع محلی در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کردند: شبه‌نظامیان قسد بامداد امروز دوشنبه تجهیزات نظامی جدیدی به مناطق نزدیک به حوزه نفوذ ترکیه در شمال غرب رقه اعزام کرده اند که در محورهای عین عیسی و منطقه نزدیک به اتوبان بین‌المللی حلب-حسکه استقرار یافته اند.

همزمان با عملیات گسیل تجهیزات، قسد به حفر کانال‌ها و گودال‌ها و ایجاد خاکریز‌ها در خطوط مقدم به ویژه در محورهای عین عیسی و مسیر بین این شهر و شهر رقه و نیز سربازگیری اجباری در همه مناطق تحت کنترل خود ادامه می‌دهد.

به گفته این منابع، قسد شب گذشته در منطقه باغوز در حومه شرقی دیرالزور حملات شبانه‌ای برای یافتن افراد تحت تعقیب به منظور سربازگیری و نیز افراد متهم به همکاری با داعش و مخالفان سوری انجام داده است.

قسد پیش‌بینی می‌کند که در سایه افزایش تنش کلامی نزد مقامات ترکیه به احتمال زیاد ارتش این کشور حملاتی را به مناطق تحت سلطه قسد آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، روزنامه دولتی الوطن سوریه نیز از اعزام نیروهای جدید و تجهیزات اضافی به حومه شمالی و غربی حومه و افزایش آمادگی‌ها برای مقابله با هر گونه ماجراجویی جدید ترکیه به همراه گروه‌های مخالف خبر داد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا