اجتماعیسرخط خبرها

آغاز آموزش حضوری در همه مدارس عراق از ماه آینده

دانش‌آموزان 4 روز در هفته و در شیفت‌های مختلف در مدرسه حاضر می‌شوند و تعطیلی روز شنبه هم موقتا برداشته می شود.

میدل ایست نیوز: وزارت آموزش و پرورش عراق اعلام کرد که از اول ماه آینده میلادی کلاس‌‌های همه مدارس این کشور براساس سازوکاری مشخص به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

این در حالی است که آمار ابتلا به کرونا در عراق کاهش یافته و آمار روزانه ابتلا به کرونا میان هزار تا 1500 مورد است، هرچند وزارت بهداشت این کشور همچنان درباره خطر ایجاد موج تازه کرونا هشدار می‌دهد.

در روزهای اخیر، وزارت آموزش عراق جلسات متعددی برای بررسی موضوع برگزار کرده بود اما از بیم خطر همه‌گیری، در تصمیم‌گیری نهائی تردید نشان می‌دهد.

در نهایت روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تیم کارشناسان و مدیران وزارت آموزش تصمیم گرفتند که سال تحصیلی جدید در سراسر کشور از ماه نوامبر آغاز شود.

براساس این مصوبه، دانش‌آموزان 4 روز در هفته و در شیفت‌های مختلف در مدرسه حاضر می‌شوند و تعطیلی روز شنبه هم موقتا برداشته می شود.

این وزارتخانه اعلام کرده که این مصوبه شامل مدارس دولتی و خصوصی و خارجی در همه استان‌ها می شود.

«عباس الزاملی»، عضو فراکسیون آموزش مجلس سابق عراق، این تصمیم را درست دانست و تأکید کرد که آموزش آنلاین در کشور شکست خورد.

او گفت که ازسرگیری آموزش حضوری ضرورت دارد و افزود که مدارس کشور دو سال است تعطیل شده و آموزش آنلاین مشکلات بسیاری در پی داشته و در سطح مطلوب نبوده است.

وی تأکید کرد که دانش‌آموزان در چند شیفت و فقط 4 روز در هفته در مدارس حاضر می شوند و برخی درس‌ها که از اهمیت کم‌تری برخوردارند هم حذف می‌شوند تا اجتماعات دانش‌آموزان تا حد ممکن کم‌تر شود.

اما «فارس البیرفکانی»، عضو فراکسیون بهداشت مجلس سابق، این تصمیم را عجولانه می‌خواند و تأکید می‌کند که این تصمیمات باید با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شود.

به گفته وی وضعیت اپیدمی در کشور همچنان خطرناک است به خصوص که اقبال مردم به دریافت واکسن اندک است و در چنین شرایطی درباره تصمیماتی از این دست باید محتاط بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا