سرخط خبرهاسیاسی

تمجید العامری و الخزعلی از مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر

رئیس ائتلاف الفتح و دبیرکل جنبش عصائب اهل عراق در پیام‌هایی جداگانه از مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و تحصن‌ها علیه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر تمجید کردند.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح و «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل عراق در پیام‌هایی جداگانه از مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و تحصن‌ها علیه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر تمجید کردند.

در بیانیه العامری آمده، بدون شک، حق‌خواهی و مطالبه آن به شیوه‌های مسالمت‌آمیز و متمدنانه و بر اساس اقدامات اصولی حقی است که مورد تایید قاننون اساسی قرار دارد لذا از همه برادران تظاهرات‌کننده که وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات را حفظ کردند و با دستگاه‌های امنیتی تعاملی خوب داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم این رویکرد مسالمت‌آمیز تداوم داشته باشد و پدیده آتش زدن لاستیک خودروها و مسدود کردن خیابان‌ها با سرعت لازم پایان یابد، اینها اموری است که باید رعایت شود.

وی در پایان گفت: کمیساریای عالی انتخابات باید برای اطمینان خاطر همه و اثبات بی‌طرفی کامل خود با جدیت به همه اعتراضات رسیدگی کند.

الخزعلی نیز در توئیت خود نوشت: از همه تظاهرات‌کنندگان عزیز که خواهان حقوق مشروع خود از طریق تظاهرات متمدنانه و با نظم هستند، کمال تشکر را دارم؛ تظاهراتی که نشانگر جوهره و واقعیت شهروند اصیل عراقی است که حافظ منافع عمومی و خصوصی است و به اقتدار دولت و نیروهای امنیتی شجاع احترام می‌گذارند همچنین از نیروهای امنیتی‌ قهرمان‌مان که در بالاترین درجه به میهن‌دوستی و خدمت به شهروندان پایبند هستند، تشکر می‌کنم؛ نیروهایی که از امنیت و سلامت برادران تظاهرات‌کننده صیانت می کنند.

دبیرکل عصائب اهل حق در پایان تاکید کرد همگان باید به ترسیم تصویری درخشان از واقعیت فرزندان شریف عراق و اجازه ندادن به نفوذی‌ها و خرابکاران برای تخریب چهره تظاهرات ادامه دهند.

طی روزهای گذشته شماری از شهروندان عراقی در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی تظاهرات کرده و برخی در برابر منطقه الخضراء در بغداد چادرهای تحصن برپا کردند.

منبع
بغداد الیومالفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا