خبر اولسیاسی

فرمانده سنتکام: حمایت مستشاری امریکا در عراق بدون سقف زمانی ادامه خواهد داشت

ژنرال فرانک مکنزی تأکید کرد که دولت های عراق و امریکا توافق کرده اند که حمایت از نیروهای عراقی و کمک های مستشاران نظامی امریکا به عراق ادامه پیدا کند.

میدل ایست نیوز: ژنرال فرانک مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا، تأکید کرد که دولت های عراق و امریکا توافق کرده اند که حمایت از نیروهای عراقی و کمک های مستشاران نظامی امریکا به عراق ادامه پیدا کند.

او در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز عربی» گفت که تهدید داعش در عراق هم‌اکنون در حدی است که نیروهای عراقی به تنهایی و با اندکی حمایت از جانب امریکا و نیروهای ناتو می‌توانند با آن برخورد کنند.

وی افزود که در عرصه میدانی نیروهای عراقی هستند که می‌جنگند و دقیقا هدف ما هم همین بود.

مکنزی در پاسخ به این سؤال که آیا جدول زمانی برای خروج نیروهای امریکایی از عراق تعیین شده گفت که هر مطلبی درباره خروج نیروهای امریکایی در آینده نتیجه مذاکراتی خواهد بود که امریکا با دولت عراق انجام می‌دهد و افزود که دولت‌های دو کشور گفت‌وگوهای راهبردی بسیار سازنده‌ای داشته‌اند که در آن توافق شده که حمایت از نیروهای نظامی عراق و کمک‌های مستشاری ادامه پیدا کند و «فکر می کنم این موضوع بدون سقف زمانی مشخصی ادامه داشته باشد».

وی درباره آینده حضور نظامی امریکا در سوریه گفت که این نیروها در سوریه فقط یک هدف دارند و آن شکست داعش است و افزود که هنوز برخی گروه‌های داعش در منطقه فرات و صحرای بادیه فعالیت‌هایی دارند و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مورد حمایت امریکا هستند به جنگ با آنها ادامه می‌دهند و «تا پایان این مأموریت در سوریه خواهیم ماند».

در بیانیه پایانی مشترک عراق و امریکا در پایان دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی دو کشور که به ریاست وزرای خارجه عراق و امریکا برگزار شد، تأکید شده که روابط امنیتی بغداد و واشنگتن کاملاً به عرصه مستشاری و آموزش و همکاری امنیتی و تبادل اطلاعات منتقل می‌شود و تا 31 دسامبر 2021 هیچ گونه حضور نیروهای رزمی امریکا در عراق وجود نخواهد داشت.

این بیانیه که شب گذشته منتشر شد افزوده که پایگاه‌های نظامی میزبان نیروهای امریکایی و ائتلاف بین‌المللی پایگاه‌های عراقی است که براساس قوانین عراق اداره می‌شود و این پایگاه‌ها امریکایی یا متعلق به ائتلاف بین‌المللی نیست و حضور همه نیروهای خارجی فقط برای حمایت از دولت عراق در جنگ با داعش است.

در این بیانیه تأکید شده که امریکا به حمایت خود از نیروهای امنیتی عراق برای تقویت توانایی آنها در رویارویی با تهدیدها ادامه می‌دهد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا