خبر اولسیاسی

کمیته تظاهرات علیه نتایج انتخابات خواستار محاکمه اعضای کمیساریای انتخابات شد

در بیانیه کمیته تظاهرات علیه نتایج انتخابات از شورای عالی قضائی و دادگاه فدرال خواسته شده که به وضعیت بی توجهی کمیساریا به بررسی شکایت‌ها پایان دهند.

میدل ایست نیوز: کمیته هماهنگی تظاهرات علیه نتایج انتخابات در بغداد و دیگر استان‌های عراق ضمن هشدار درباره کشاندن اعتراضات به فاز تازه، خواستار محاکمه اعضای کمیساریای انتخابات و برکناری نماینده سازمان ملل شد.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای ضمن قدردانی از ایستادگی معترضان در مناطق تحصن تأکید کرد که دشمنان عراق به «بزرگ ترین عملیات تقلب در انتخابات» اقدام‌کردنپ و ضمن تأکید بر خودداری از پذیرش نتایج انتخابات خواستار «محاکمه اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات به جرم مشارکت در روند دستکاری آراء و کشاندن عراق به سمت نقشه‌های امریکایی برای عادی سازی روابط با اسرائیل» شدند.

این کمیته همچنین خواستار برکناری «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به علت دخالت در نتایج انتخابات و دخالت در امور داخلی کشور و انجام تحقیقات مجدد درباره انتخابات شده است.

در این بیانیه همچنین از شورای عالی قضائی و دادگاه فدرال عراق خواسته شده که به وضعیت بی توجهی کمیساریا به بررسی شکایت‌ها پایان دهند.

این کمیته همچنین از دولت خواسته که به اراده ملت احترام گذارد و به بهانه تجمعات، خیابان ها را نبندد و افکار عمومی را علیه تحصن‌کنندگان منفی نسازد.

در این بیانیه به کمیساریای عالی مستقل انتخابات 72 ساعت فرصت داده شده که اوضاع را به مسیر درست برگردانند و «رأی‌های دزدیده شده را پس دهند» که در غیر این صورت «تحصن‌ها وارد فاز تازه‌ای می‌شود که ضامن بازگشت حق به اهل آن و برخورد با همه کسانی خواهد بود که جنایت دستکاری در نتایج را رقم زدند».

این بیانیه همچنین از نیروهای امنیتی بابت حسن همکاری و رفتار حرفه‌ای با معترضان قدردانی شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا