خبر اولسیاسی

وزیر خارجه لبنان: عربستان تمایلی به تقویت روابط با لبنان ندارد/ روابط خوبی با ایران داریم

وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به روابط کشورش با عربستان و ایران گفت مذاکرات بین این دو کشور بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: «عبدالله بو حبیب»، وزیر امور خارجه لبنان از اهتمام کشورش به تقویت روابط با عربستان سخن گفت و اشاره کرد که مقامات عربستان تمایلی به تقویت روابط با لبنان ندارند.

وی در گفت وگویی با شبکه الجدید، گفت: ما به دنبال نزدیکی روابط با عربستان هستیم اما آنها (سعودی ها) این را نمی خواهند.

وزیر امور خارجه لبنان با بیان اینکه عربستان رابطه با لبنان را منطقه ای می داند، گفت: من آماده ام در هر زمان به عربستان سفر کنم.

بو حبیب با اشاره به اینکه بین سوریه و لبنان تعاملی در بخش انرژی وجود دارد و مشکلی برای سفر وی به سوریه وجود ندارد، تاکید کرد که اگر منافع لبنان اقتضا کند، به این سفر خواهد رفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی لبنان درباره روابط کشورش با ایران نیز گفت: ما روابط خوبی با ایران داریم و درحال بهبود روابط هستیم، اظهارات حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نشان دهنده سیاست این کشور در قبال لبنان است.

وی ادامه داد: من افتخار می کنم که ما محلی برای حضور همه هستیم و اگر یک وزیر امریکایی و یا عربستانی نیز بیاید به آن خوشامد می گوییم.

وزیر امور خارجه لبنان اشاره کرد که مذاکرات هسته ای ایران بر لبنان تاثیر می گذارد و مذاکرات بین ایران و عربستان نیز بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا