سیاسی

ژنرال عبدالفتاح البرهان دولت و شورای حکومتی سودان را منحل اعلام کرد

ژنرال عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حکومت انتقالی سودان، در یک سخنرانی تلویزیونی انحلال دولت و شورای حکومتی را اعلام کرد. 

میدل ایست نیوز: ژنرال عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حکومت انتقالی سودان، در یک سخنرانی تلویزیونی انحلال دولت و شورای حکومتی را اعلام کرد.

او در این سخنرانی که پس از بازداشت شمار قابل توجهی از چهره‌های غیر نظامی حکومت سودان ازجمله نخست‌وزیر ایراد شد تأکید کرد که نیروهای مسلح سودان به انتقال دموکراتیک قدرت به دولت منتخب ملت پایبند است و افزود که شرایط کنونی آینده کشور را با خطر مواجه کرده است.

البرهان همچنین با اعلام وضعیت فوق‌العاده در سراسر سودان از انحلال هیئت دولت و شورای حکومتی و برکناری استانداران تعلیق اجرای برخی مواد میثاق حکومت انتقالی و نیز کمیته مبارزه با فساد را اعلام کرد.

او خواستار برگزاری انتخابات در ژوئیه 2023 شد و تأکید کرد که مدیرکل‌های وزارتخانه‌های مسئولیت اداره امور جاری را برعهده می‌گیرند و افزود که «هیچ حزبی نمی‌تواند اراده خود را به سودان تحمیل کند و برای حفاظت از کشور به ارتش نیاز است».

در واکنش به این اظهارات، وزارت اطلاع رسانی دولت سودان این اعلامیه را «یک کودتای نظامی رسمی» خواند و از مردم خواست که به تظاهرات خود ادامه دهند و مانع از قبضه کردن قدرت توسط نظامیان شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا