اجتماعیخبر اول

شهر تمدن و باغ های معلق، میزبان جشنواره بین المللی بابل

جشنواره بین المللی بابل پنجشنبه همین هفته و تحت شعار «من بابل الحضارة نصنع الحیاة»، (از بابل شهر تمدن، زندگی را می سازیم) فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: بابل باستانی، بابل شهر باغ های معلق که یکی از عجائب هفتگانه دنیاست، شهر قانون حمورابی و شیر بابل، پنجشنبه میزبان جشنواره بین المللی بابل با مشارکت بیش از 50 کشور خواهد بود.

برنامه های این جشنواره بین المللی در آمفی تئاتر بابل که تاریخ آن به زمان اسکندر مقدونی باز می گردد برگزار می شود؛ آمفی تئاتری که ظرفیت 3 هزار نفری دارد.

جشنواره بین المللی بابل پنجشنبه همین هفته و تحت شعار «من بابل الحضارة نصنع الحیاة»، (از بابل شهر تمدن، زندگی را می سازیم) فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

این جشنواره هرساله در آمفی تئاتر باستانی بابل در مرکز عراق برگزار می شود. جشنواره مذکور از سال 1985 آغاز شده است و امسال 15 امین دوره از این جشنواره پس از آنکه به دلیل انتشار ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، برگزار می شود.

«حسن مندیل»، استاندار بابل و مدیر این جشنواره توضیح داد که این جشنواره با مشارکت هنرمندان عراقی و عرب و تیم های هنری عربی و خارجی برگزار می شود و شامل نمایشگاه لباس های بابلی و عراقی، موسیقی، نقاشی آزاد، پاراگلایدر، بالن و دبکه (رقص) عربی و کردی خواهد بود.

در این جشنواره نمایشگاه های متعددی از جمله نمایشگاه عکاسی نیز افتتاح خواهد شد و برنامه های ادبی و هنری مختلفی را ارائه خواهد کرد.

انتظار می رود در این جشنواره بین المللی که قرار بود در ماه مارس برگزار شود، کشورهای عربی و خارجی از جمله روسیه، ایتالیا، اسپانیا و هلند حضور داشته باشند.

جشنواره بین المللی بابل از سال 2003 و پس از حمله امریکا به عراق به علت تهدیدهای امنیتی، مشکلات مالی و عدم توجه دولت متوقف شده بود.

این دوره از جشنواره بین المللی بابل توسط «حاتم العراقی»، هنرمند و خواننده معروف عراقی برگزار می شود و هنرمندان معروف از سایر کشورهای عربی نیز در آن حضور دارند.

«شمس الکویتیه»، و «شذی حسون» از جمله این هنرمندان هستند که روز گذشته وارد فرودگاه بین المللی بغداد شدند و مورد استقبال گرم سازمان هواپیمایی عراق قرار گرفتند.

«هانی شاکر»، هنرمند مصری نیز از دیگر حاضران در این جشنواره است که روز گذشته با یکی از پروازهای خطوط هوایی عراق وارد خاک عراق شد.

 

«نوال الزغبی»، خواننده لبنانی، «صلاح حسن»، هنرمند عراقی، «ماهر احمد»، «بسام مهدی»، «رحمة ریاض»، «هاله القصیر»، «حمید منصور»، «ستار سعد»، «احمد شیبه»، «ویوان مراد» و «حسام الرسام» از جمله هنرمندان حاضر در جشنواره بین المللی بابل هستند.

جشنواره بین المللی بابل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا