سرخط خبرهاسیاسی

توافق ائتلاف عزم و تقدم؛ الحلبوسی رئیس پارلمان و الخنجر معاون رئیس جمهوری می‌شود

منبعی سیاسی از توافق اولیه میان ائتلاف تقدم به رهبری الحلبوسی و ائتلاف عزم به رهبری الخنجر بر سر تشکیل فهرست واحد اهل سنت خبر داد.

میدل ایست نیوز: منبعی سیاسی از توافق اولیه میان ائتلاف تقدم به رهبری «محمد الحلبوسی» و ائتلاف عزم به رهبری «خمیس الخنجر» بر سر تشکیل فهرست واحد اهل سنت خبر داد و افزود: توافق امضا شده در امّان، پایتخت اردن شامل تقسیم پست‌های متعلق به اهل سنت میان این دو ائتلاف است.

منبع یاد شده در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفق نیوز تصریح کرد: این دو ائتلاف سنی طی چندین نشست مشترک که در امّان برگزار شد، بر سر یکپارچه‌سازی فهرست اهل سنت در قالب یک ائتلاف واحد بر اساس تفاهمات شبه نهایی به توافق رسیده اند و در انتظار تایید نهایی نتایج انتخابات هستند.

وی افزود: تفاهمات میان دو ائتلاف تقدم و عزم به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است و به احتمال زیاد توافق نهایی شامگاه امروز اعلام شود.

منبع مذکور اظهار داشت: توافق یاد شده بر معرفی الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان در مقابل معرفی الخنجر در مقام معاون رئیس جمهوری آتی تصریح دارد.

به گفته این منبع، بر اساس توافق مذکور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تجارت سهم ائتلاف عزم و در مقابل، وزارت دارایی سهم ائتلاف تقدم خواهد بود و تنها نامزد این وزارتخانه «هیبت الحلبوسی» پسر عموی محمد الحلبوسی است.

وی در پایان اظهار داشت: توزیع پست‌های وزارتی بر اساس کرسی‌های به دست آمده و ارزش وزارتخانه‌ها خواهد بود.

ائتلاف عزم به رهبری خمیس الخنجر در انتخابات پارلمانی اخیر عراق 12 کرسی و ائتلاف تقدم به رهبری محمد الحلبوسی موفق به کسب 37 کرسی شده است.

همچنین بخوانید:

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام شد + لیست کرسی ها

 

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا