سرخط خبرهاسیاسی

چاوش اوغلو: ایران و روسیه برای حکومت سوریه روشن کنند که راه حل نظامی بی نتیجه است

وزیر خارجه ترکیه گفت که کشورش از یکپارچگی ارضی سوریه حمایت می کند و افزود که ترکیه برای دور کردن عناصر پ ک ک از مرزهای خود هر کاری لازم باشد می کند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ترکیه گفت که کشورش از یکپارچگی ارضی سوریه حمایت می کند و افزود که ترکیه برای دور کردن عناصر پ ک ک از مرزهای خود هر کاری لازم باشد می کند.

«مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه درباره احتمال انجام عملیات نظامی علیه نیروهای پ‌ک‌ک در خاک سوریه گفت که روسیه و امریکا به وعده‌های خود درباره خارج کردن این نیروها از سوریه عمل نکردند و ترکیه در این باره هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد.

او درباره مذاکرات با روسیه و امریکا درباره تحولات سوریه گفت: «به این ایده رسیدیم که نشستی با امریکا و دیگر کشورهایی که درباره سوریه مثل ما فکر می‌کنند یا نشستی بین‌المللی برای حمایت از سوریه برگزاریم کنیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد».

چاوش اوغلو افزود که برگزاری چنین نشستی لازم است و گفت: «خطاب به روسیه و ایران می‌گویم که دیدید راه حل نظامی جواب نمی‌دهد، این را برای حکومت سوریه هم روشن کنند».

وزیر خارجه ترکیه افزود که حمله تروریستی اخیر در دمشق و تحولات ادلب بر روند مذاکرات سوریه تأثیر منفی داشت و تأکید کرد که تنها راه حل مسائل سوریه تفاهم حکومت با مخالفان درباره آینده سوریه است.

او گفت که دولت سوریه راه حل نظامی را پیش گرفت و باید از این اشتباه برگردد و از روند سیاسی حمایت کند.

چاوش اوغلو همچنین تأکید کرد که ترکیه از یکپارچگی سوریه حمایت می‌کند و افزود که فعالیت‌های گروه پ‌ک‌ک برای همه طرف‌ها خطرناک است.

او گفت رئیس جمهوری ترکیه در دیدار اخیر خود با رئیس جمهوری روسیه در میان گذاشته و در دیدارش با رئیس جمهوری امریکا نیز در میان خواهد گذاشت.

وی تأکید کرده که واشنگتن و مسکو وعده داده بودند که ستیزه‌جویان پ‌ک‌ک را تا 30 کیلومتری مرز ترکیه عقب ببرند اما به این وعده عمل نکردند و امریکا به حمایت خود از آنها ادامه می‌دهد.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا