خبر اولسیاسی

امیرعبداللهیان: اطلاع کشورهای منطقه از جزئیات مذاکرات هسته ای مهم است

وزیر امور خارجه ایران خبر داد که برای در جریان قرار دادن کشورهای منطقه درباره جزئیات مذاکرات هسته ای سفری منطقه ای را آغاز خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه ایران خبر داد که برای در جریان قرار دادن کشورهای منطقه درباره جزئیات مذاکرات هسته ای سفری منطقه ای را آغاز خواهد کرد.

«حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با روزنامه رسمی «ایران» تأکید کرد که به زودی در سفری به منطقه همسایگان و دوستان ایران در را در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای هم قرار خواهد داد و افزود که این اقدام در برابر امریکایی‌هایی انجام می شود که تلاش می‌کنند با دادن اطلاعات اشتباه، ایران هراسی را تشدید کنند.

او گفت که توضیحات واقعی و دقیقی را به همسایگان و کشورهای منطقه ارائه خواهد داد تا «اتفاقات گذشته» تکرار نشود و افزود که در مذاکرات هسته‌ای که به برجام انجامید، کشورهای منطقه نگران اتفاقاتی بودند که میان ایران و امریکا و کشورهای غربی رخ داد و این طور ارزیابی کردند که قرار است با برجام یک تغییر ژئوپلیتیکی در منطقه رخ دهد.

امیرعبداللهیان درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی گفت که عربستان در سال‌های گذشته در قبال ایران رفتار سازنده‌ای نداشته و افزود که گفت‌وگوهایی هم که اکنون با وساطت عراق میان تهران و ریاض جریان دارد به دنبال تصمیمی است که در سطح ملی کشورمان گرفته شده و همه بخش‌ها و دستگاه سیاست خارجی که مسئول اجرای سیاست خارجی است، با هماهنگی کامل اقدام می‌کنند.

وی افزود که عربستان در این مذاکرات به کندی عمل می کند اما «آنها به دلیل نوع ساختار حکومتی که دارند، نشان داده‌اند که ممکن است به یکباره تصمیمی در سطوح بالا بگیرند که سبب گشایشی سریع در مناسبات شود که ما در چهارچوب سیاست همسایگی استقبال می‌کنیم».

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که تهران گفت‌و‌گوهای منطقه‌ای را در چهارچوب منطقه قبول دارد و معتقد است که هیچ ارتباطی بین گفت‌و‌گوهای برجامی و منطقه‌ای وجود ندارد و افزود که در این راستا نفس حضور ایران در نشست منطقه‌ای بغداد نوعی اعلام آمادگی و مشارکت جدی برای گفت‌و‌گو در حوزه منطقه بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا