سرخط خبرهاسیاسی

تشکر لبنان از قطر بابت تلاش‌ها برای مهار بحران با کشورهای شورای همکاری

وزیر امور خارجه لبنان از همتای قطری خود به خاطر تلاش برای مهار بحران کنونی میان بیروت و کشورهای شورای همکاری تشکر کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان از «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود به خاطر تلاش برای مهار بحران کنونی میان بیروت و کشورهای شورای همکاری تشکر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه لبنان آمده است، بوحبیب در تماس تلفنی با آل ثانی از همه تلاش‌های صورت گرفته برای مهار تنش و کاهش شدت بحران کنونی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی لبنان در این تماس تلفنی بر اهمیت تماس‌ها و ارتباط‌ها با همه کشورهای شورای همکاری و عربی و نیز اهتمام لبنان به اتخاذ همه اقدامات لازم برای پشت سر نهادن بحران و بازگرداندن امور به روال عادی در راستای منافع امت عربی تاکید کرد.

قرداحی در سخنانی پیش انتخاب به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در شبکه الجزیره گفته بود: ملت یمن از خود دفاع می کند و به نظر من جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود.

وی تصریح کرده بود: حوثی‌ها در حال دفاع از خود در برابر تجاوز خارجی هستند، القرداحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امارات و عربستان به یمن تعرض کرده اند، پاسخ داده بود یقینا تجاوز است نه به خاطر اینکه آنها عربستان یا امارات هستند بلکه تجاوزی وجود دارد که 8 سال است ادامه دارد.

در پی پخش این سخنان قرداحی، عربستان، امارات، بحرین و کویت دیپلمات‌های خود را از بیروت احضار کرده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا