اقتصادیسرخط خبرها

دستور الکاظمی برای تشکیل کمیته بحران برای مقابله با کاهش ساعات برق‌رسانی

نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته بحران برای مقابله با کاهش ساعات برق‌رسانی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته بحران برای مقابله با کاهش ساعات برق‌رسانی خبر داد.

الکاظمی در سرکشی از وزارت برق و مدیران این وزارتخانه گفت: ما امروز پیش از فصل تابستان آینده با شما دیدار می‌کنیم تا طرح‌هایی برای پشت سر نهادن اشتباهات گذشته درخصوص پرونده برق تدوین کنیم.

وی افزود: وزارت برق علیرغم همه چالش‌های بزرگ اعم از تروریسم و تخریب دکل‌های برقی که سال پیش با آن مواجه شد، توانست بر بسیاری از این چالش‌ها فائق آید و بیشترین میزان تولید انرژی را در سال جاری رقم بزند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: اشتباهات بسیاری در این پرونده کلیدی وجود دارد که مربوط به گذشته است؛ پرونده‌ای (برق) که کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و حتی زندگی وابسته به آن است و ما با تمام توان و مسئولیت‌پذیری برای رفع موانع پیش روی صنعت برق تلاش خواهیم کرد.

الکاظمی ادامه داد:من شخصا با مسئولان اجرایی وزارت برق و دیگر وزارتخانه‌ها تحولات مربوط به انرژی را پیگیری می‌کنم و دستور دادم تا برای مقابله با کمبود ساعات برق‌رسانی در بغداد و دیگر استان‌ها کمیته بحران تشکیل شود.

وی تاکید کرد: ما با تمام قدرت و بر اساس طرح‌های سنجیده برای تنوع‌بخشی به منابع انرژی و تسریع در ساخت نیروگاه‌های انرژی پاک با بهترین شرکت‌های بین‌المللی تلاش می کنیم و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته‌ایم.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا