اجتماعیسرخط خبرها

سال تحصیلی جدید در عراق از امروز به صورت ترکیبی آغاز شد

بیش از 11 میلیون دانش آموز عراقی به استثنای اقلیم کردستان، امروز سال تحصیلی جدید خود را به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی آغاز کردند.

میدل ایست نیوز: سال تحصیلی جدید امروز در عراق آغاز شد و بیش از 11 میلیون دانش آموز در بغداد و سایر استان ها برای شروع سال تحصیلی 2021-2022 به مدارس بازگشتند.

طبق تصمیم وزارت آموزش و پرورش عراق سال تحصیلی جدید قرار است 4 روز در هفته به صورت حضوری و دو روز در هفته به صورت مجازی برگزار شود و تعطیلی شنبه ها نیز برداشته شده است.

این درحالیست که پیشتر و به علت انتشار ویروس کرونا سال تحصیلی گذشته با یک روز حضور در مدارس به پایان رسید و آموزش به صورت مجازی انجام می شد.

«حیدر فاروق السعدون»، سخنگوی رسمی وزارت آموزش و پرورش عراق در گفت وگویی با روزنامه الصباح عراق بیان کرد که از امروز 11 میلیون و 65 هزار دانش اموز تحصیل خود را در مدارس، آموزشگاه های هنرهای زیبا و موسسات فنی و حرفه ای در سراسر کشور به جز اقلیم کردستان آغاز می کنند.

وی اشاره کرد که طی هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت عراق، اقداماتی برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص ویروس کرونا و لزوم پیشگیری با هدف تداوم ادامه تحصیل حضوری صورت گرفته است.

السعدون بیان کرد که برخی از کتب تحصیلی نظیر ریاضی، علوم اجتماعی، کامپیوتر و زبان عربی برای استفاده دانش آموزان و معلمان به صورت پی دی اف در سایت رسمی اداره کل منابع درسی بارگذاری شده است.

از طرفی دیگر «احمد المالکی»، مدیر بخش آموزشی تلویزیون عراق گفت که برنامه های تلویزیونی برای تدریس در سال تحصیلی جدید تهیه شده است.

وی اشاره کرد که دروس در مرحله تحصیلی ضبط شده و از طریق شبکه های آموزشی پخش خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا