خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

وزیر خارجه لبنان درخصوص بحران با عربستان: مسائل با گفت وگو حل می شود نه دیکته کردن

عبدالله بو حبیب در سخنانی درباره بحران به وجود آمده بین لبنان و برخی کشورهای عضو شورای همکاری گفت: با گفت وگو همه مسائل حل می شود و نه با دیکته کردن.

میدل ایست نیوز: در پی بحران به وجود آمده بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری بر اثر اظهارات «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن، «عبدالله بو حبیب»، وزیر خارجه لبنان گفت دولت به کار خود ادامه می دهد و استعفا نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه سوءتفاهمی با عربستان به وجود آمده است، تاکید کرد که با گفت وگو همه مسائل حل می شود و نه با دیکته کردن.

بو حبیب گفت که نمی تواند برای عربستان تضمین کند که همه لبنانی ها با آنها هستند.

به گفته وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور در گلاسکو درحال برگزاری دیدار و نشست هایی است و با همتای امریکایی خود نیز دیدار می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی لبنان تصریح کرد که ارتباطاتی با برخی کشورهای عربی برای حل این بحران صورت گرفته و ما به دنبال روابطی ویژه با کشورهای عربی هستیم.

قرداحی پیش از آنکه به منصب وزارت برسد درباره جنگ یمن گفته بود: جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود و حوثی ها از خود در برابر تجاوز خارجی دفاع می کنند.

این اظهارات بحران دیپلماتیکی بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری به وجود آورد و در پی آن عربستان، کویت، امارات و بحرین سفرا و دیپلمات های خود را از لبنان فراخوانده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا