اجتماعیسرخط خبرها

کشف مقبره خزانه دار رامسس دوم در مصر + تصاویر

باستان شناسان مصری مقبره باستانی خزانه‌دار اعظم رامسس دوم را در سقاره مصر کشف کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر شنبه از کشف مقبره خزانه دار رامسس دوم «”بتاح-م-ويا”» از جمله فراعنه این کشور خبر داد.

گروه باستان شناسی دانشکده باستان شناسی در قاهره حین حفاری در بخش جنوبی جاده منتهی به هرم اوناس، فرعون مصری در محوطه سقاره در استان الجیزه موفق به کشف مقبره مزبور شد.

به گزارش رویترز خانم علا العجیزی سرپرست این گروه باستان شناسی در بیانیه ای گفت «این مکان با معماری منحصر به فرد به طرز «مقبره- معبد» ساخته شده و پشت در ورودی طاق دار بزرگ حیاط قرار دارد. اتاق های الهه های باستان در انتهای بخش غربی قرار دارد که بالای آن یک هرم کوچک است. آنچه تا حالا از این مقبره تازه کشف شده اعلام شده در ورودی سنگی با نقش و نگار فردی است که در مقبره قرار دارد. در ورودی به سالن اول باز می شود که دیوارهای پر نقش و نگار گچی دارد».

او توضیح داد یکی از نقاشی های جالب توجه دیواری یک کاروان حامل گوساله قربانی است که در پایان ذبح می شوند. همچنین شمار زیادی صخره های سنگی دارای نقش و نگار زیر خاک کشف شده است.

مصطفی وزیری دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر گفت «این فرد که مقبره او کشف شده خزانه دار و کاتب دربار و سرپرست امور دام و قربانی ها در معبد رامسس دوم در منطقه طیبه بوده است».

او افزود «مقبره های تعدادی از دولتمردان ارشد خاندان نوزدهم و خاندان هجدهم از جمله هرمهب فرمانده ارتش در این محوطه کشف شده است».

رامسس دوم فرعون مشهور خاندان نوزدهم از 1212 تا 1279 قبل از میلاد حکمرانی کرده است.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا