سیاسی

الحکیم خواستار خویشتنداری همه اطراف و جدیت در بررسی شکایت های انتخاباتی شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق از کمیساریای عالی مستقل انتخابات و دستگاه قضائی کشور خواست که با جدیت به شکایت‌ها رسیدگی و در حق نیروهای معترض انصاف را رعایت کنند.

میدل ایست نیوز: سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که نباید اجازه داد که تظاهرات در اعتراض به نتایج انتخابات از حالت مسالمت‌آمیز خارج شود و خواستار جدیت در رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی شد.

با انتشار گزارش‌هایی درباره ایجاد تنش در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات در ورودی‌های منطقه خضراء، الحکیم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به «حوادث تأسف‌برانگیز در نزدیکی منطقه خضراء» ابراز نگرانی شدید کرد و از معترضان و نیروهای امنیتی خواست که خویشتنداری کنند و مانع از وخیم شدن اوضاع شوند.

او تأکید کرد که نباید تظاهرات در اعتراض به نتایج انتخابات از حالت مسالمت‌آمیز خارج شود و از همه طرف‌ها خواست که در شرایط حساس کنونی به منافع ملی اولویت دهند.

الحکیم از کمیساریای عالی مستقل انتخابات و دستگاه قضائی کشور نیز خواست که با جدیت به شکایت‌ها رسیدگی و در حق نیروهای معترض انصاف را رعایت کنند.

عصر امروز منابع خبری از تنش میان معترضان و نیروهای امنیتی در ورودی های منطقه خضراء خبر دادند و فیلم های متعدد نشان دهنده شلیک گلوله به سمت معترضان است.

بر اساس گزارش ها از بغداد، در حال حاضر آرامش به منطقه بازگشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا