سیاسی

العامری خواستار دخالت فوری دستگاه قضائی برای برخورد با عاملان شلیک به تظاهرات کنندگان شد

رئیس ائتلاف فتح در واکنش به تنش در تظاهرات امروز، «سرکوب وحشیانه تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط نیروهای حکومتی» را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، در واکنش به تنش در تظاهرات امروز، «سرکوب وحشیانه تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط نیروهای حکومتی» را به شدت محکوم کرد و گفت که معترضان در ابراز نظر خود از روش‌های دموکراتیک استفاده کرده‌اند.

او از دستگاه قضائی عراق خواست که فورا برای برخورد با کسانی که دستور شلیک به معترضان را داده‌اند و موجب «شهادت و زخمی شدن تظاهرات‌کنندگان» شده‌اند اقدام کند و مسئولیت حفظ امنیت و خون معترضان را متوجه دولت دانسته است.

العامری از نیروهای امنیتی عراق خواسته که با معترضان همکاری کنند و به روی آنان سلاح نکشند و از معترضان نیز خواسته که با خویشتنداری حالت مسالمت‌آمیز تظاهراتشان را حفظ کنند و از چارچوب انضباط خارج نشوند.

عصر امروز منابع خبری از تنش میان معترضان و نیروهای امنیتی در ورودی های منطقه خضراء خبر دادند و فیلم های متعدد نشان دهنده شلیک گلوله به سمت معترضان است.

بر اساس گزارش ها از بغداد، در حال حاضر آرامش به منطقه بازگشته است.

وزارت بهداشت عراق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در درگیری‌های عصر امروز میان معترضان و نیروهای امنیتی 125 تن زخمی شده‌اند.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده که 125 مجروح به علت تظاهرات امروز به مراکز درمانی کشور مراجعه کرده‌اند که 27 تن از آنها افراد غیر نظامی و ما بقی نیروهای امنیتی بوده‌ اند.

این بیانیه افزوده که اکثر جراحت‌ها جزئی یا متوسط بوده و تأکید کرد که هیچ مورد جراحت یا فوت بر اثر شلیک گلوله مشاهده نشده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا