سیاسی

دیدار سران حزب دموکرات کردستان و هیئت سیاسی جریان صدر در بغداد

خبرگزاری رسمی عراق از دیدار هیئتی از حزب دموکرات کردستان با اعضای دفتر سیاسی جریان صدر در بغداد خبر داد.

(این خبر به روزرسانی شده است)

 

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی عراق از دیدار هیئتی از حزب دموکرات کردستان با اعضای دفتر سیاسی جریان صدر در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، هیئتی از حزب دموکرات کردستان به ریاست «هشیار زیباری» صبح امروز (جمعه 5 نوامبر) با حضور در دفتر هیئت سیاسی جریان صدر در بغداد با سران این جریان دیدار کرد.

دفتر سیاسی جریان صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار نتایج انتخابات بررسی و تأکید شد که رأی گیری الکترونیک که برای اولین بار در عراق انجام می شود تجربه موفقی بوده است.

در این دیدار همچنین بر اهمیت مرحله آینده به عنوان مرحله سازندگی و خدمات و بر ضرورت استقلال دولت از هر گونه دخالت خارجی تأکید شد.

زیباری نیز در این دیدار ضمن تحسین «مواضع مقتدی صدر درباره خدمت رسانی به عراق» تأکید کرد که جریان صدر از «جریان های عقیدتی و مبارز عراقی است که در مرحله کنونی نقش بسیار مهمی دارد».

پیش از این برخی رسانه ها زیباری را به عنوان رئیس هیئت مذاکره کننده حزب دموکرات کردستان در مذاکرات تشکیل دولت جدید مطرح کرده بودند.

شب گذشته نیز مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، در بغداد به دیدار «محمد الحلبوسی»، رئیس ائتلاف «تقدم»، که در میان نیروهای سیاسی اهل سنت عراق بیشترین کرسی‌های مجلس را به خود اختصاص داده، رفت.

این در حالی است که روند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی ادامه دارد و برخی گروه های معترض به نتایج انتخابات بر ادامه تحصن های خود تأکید کرده اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا