خبر اولسیاسی

تشکیل هیئتی بلندپایه با حضور دستگاه امنیتی حشد برای تحقیق درباره عوامل تنش در تظاهرات بغداد

کمیته تحقیقاتی بلندپایه به محض صدور دستور، تحقیقات خود برای بررسی حوادثی را که موجب شهید و زخمی شدن تعدادی از معترضان و نیروهای امنیتی شد آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع‌رسانی عراق از دستور مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای تشکیل کمیته‌ای بلندپایه با حضور دستگاه حفاظت اطلاعات الحشد الشعبی برای تحقیق درباره حوادث تظاهرات روز جمعه خبر داد.

بر اساس بیانیه رسمی این واحد، این کمیته به محض صدور این دستور، تحقیقات خود برای بررسی حوادثی که موجب شهید و زخمی شدن تعدادی از معترضان و نیروهای امنیتی شد و معرفی همه کسانی که کوتاهی کرده و دستور صریح فرمانده کل نیروهای مسلح درباره عدم شلیک گلوله تحت هر شرایطی را آغاز کرد.

این بیانیه افزوده که الکاظمی همچنین دستور پرداخت خسارت به آسیب دیدگان را داده و شخصا نیز روند تحقیقات و اقدامات لازم برای تأمین حق معترضان را زیر نظر گرفته است.

شب گذشته منابع خبری به نقل از منابع آگاه خبر دادند که با حضور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در ستاد عملیات مشترک جلسه امنیتی بلندپایه برای بررسی این حوادث تشکیل شده است.

سازمان الحشد الشعبی نیز صبح امروز از تشکیل کمیته ای برای تحقیق درباره این حوادث اخیر خبر داد و تأکید کرد که این کمیته به محض صدور دستور تشکیل شده و نتایج آن در آینده بسیار نزدیک اعلام خواهد شد.

این سازمان تأکید کرد که تا کنون هیچ بیانیه رسمی درباره این حوادث صادر نکرده و از رسانه ها خواست که اخبار قطعی را از مبادی رسمی پیگیری کنند.

همزمان یک هیئت بلندپایه دولتی به ریاست «عثمان الغانمی»، وزیر کشور، به دیدار قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق رفت و تأکید کرد که با کمیته تحقیقاتی تشکیل شده برای بررسی این حوادث با جدیت عمل خواهد کرد.

الخزعلی نیز بر اهمیت حفظ روابط خوب نیروهای حشد با دیگر دستگاه های امنیتی تأکید کرد.

در ساعات پایانی شب گذشته پس از ساعاتی آرامش در اطراف منطقه خضراء که محل تجمع معترضان به نتایج انتخابات است، بار دیگر تنش میان معترضان و نیروهای امنیتی بالا گرفت.

تاکنون آماری رسمی درباره تلفات این حوادث منتشر نشده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا