اقتصادیسرخط خبرها

پیش بینی افزایش 350 میلیارد دلاری ذخایر ارزی کشورهای شورای همکاری طی 3 سال آینده

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد ذخایر ارزی کشورهای شورای همکاری طی سه سال آتی 300 تا 350 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

میدل ایست نیوز: «جهاد أزعور»، مدیر اداره خاورمیانه و آسیانه مرکزی صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد ذخایر ارزی کشورهای شورای همکاری طی سه سال آتی 300 تا 350 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

ازعور در مصاحبه‌ای تلویزیونی تصریح کرد: کشورهای شورای همکاری شامل عربستان، امارات، کویت، قطر، بحرین و عمان از افزایش 60 درصدی بهای نفت از آغاز سال بیشترین بهره‌ را خواهند برد.

تقاضای جهانی نفت پس از بهبود وضعیت اپیدمی کرونا افزایش یافته و منجر به بالا رفتن بهای آن همزمان با تصمیم اوپک پلاس برای تداوم سیاست کاهش تولید شده است.

بانک جهانی در ماه اوت گذشته پیش‌بینی کرده بود اقتصاد این کشورها پس از آنکه در سال گذشته 4.8 درصد کوچک شده بود با افزایش جهانی قیمت نفت 2.2 درصد در سال جاری رشد خواهد کرد.

بانک جهانی در گزارشی نوشت: در سایه توزیع واکسن کرونا در سطح جهان و رونق تولید و تجارت جهانی، احتمال بهبود وضعیت اقتصادی در مقایسه با سال پیش بسیار قوی‌تر است.

این نهاد مالی اظهار داشت که همچنان برای کشورهای شورای همکاری حائز اهمیت است که به تنوع‌بخشی در اقتصاد خود اقدام کنند زیرا هنوز بیش از 70 درصد از مجموع درآمدهای اغلب این کشور وابسته به فروش نفت است.

موسسه اعتبارسنجی مودیز در ماه ژوئن گذشته اعلام کرده بود با توجه به موفقیت محدود در تنوع‌بخشی به اقتصاد، کشورهای صادرکننده نفت در شورای همکاری دستکم تا یک دهه آینده شدیدا وابسته به تولید نفت و گاز خواهند بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا