اجتماعیسرخط خبرها

وزارت مهاجرت عراق: یک‌هزار مهاجر عراقی در مرزهای لهستان و بلاروس گیر افتاده‌اند

وزارت مهاجرت عراق شمار اتباع عراقی که در مرزهای لهستان و بلاروس گیر کرده‌اند را یک‌هزار مهاجر برآورد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت عراق شمار اتباع عراقی که در مرزهای لهستان و بلاروس گیر کرده‌اند را یک‌هزار مهاجر برآورد کرد.

«علی عباس جهاکر»، مدیرکل اداره مهاجرت عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی ضمن مخالفت با رفتار برخی عراقی‌ها برای پا نهادن در این مسیر خطرناک تاکید کرد: برخی ضوابط و الزامات وجود دارد که باید بدان پایبند بود و آن را رعایت کرد.

وی گفت: بسیاری از مهاجران با قاچاقچی‌ها و اشخاص غیررسمی وارد تعامل می شوند ولی با این وجود دولت عراق از طریق وزارت امور خارجه پیگیر وضعیت آنهاست.

جهاکر افزود: دولت عراق آمار دقیق مهاجران عراقی گیر افتاده در مرزهای لهستان را تا به این لحظه نمی داند اما شمارشان بیشتر از یک هزار مهاجر نیست.

این مقام عراقی ضمن تکذیب اینکه سوء اوضاع در عراق دلیل مهاجرت است، تاکید کرد: اوضاع کشور خوب است اما این مهاجران برای آینده خود برنامه‌‌هایی دارند و در تلاش هستند تا فرصت‌های زندگی بهتری برای خود درست کنند.

وی در پایان از اعتراض دولت عراق به ضرب و شتم مهاجران از سوی مرزبانان خبر داد و خواستار پایبندی به معاهدات بین المللی شد و تاکید کرد دولت هواپیمایی برای کمک به این افراد و بازگردان‌شان به کشور ارسال کرده است اما بسیاری از آنها با بازگشت به عراق مخالفت کرده‌اند.

در ماه‌های گذشته، هزاران تن از مهاجران خاورمیانه و افریقا، از مرز بلاروس وارد لیتوانیا و لهستان شده و یا برای عبور از این مرز تلاش کرده‌اند.

اتحادیه اروپا، الکساندر لوکاچنکو، رئیس جمهور بلاروس را به سازماندهی موج مهاجران به سوی اروپا به عنوان واکنشی در برابر تحریم‌های اقتصادی اتحادیه علیه این کشور متهم می‌کند.

شماری از مهاجران می‌گویند که نیروهای بلاروس آنها را مجبور می‌کنند تا از مرز بگذرند اما نگهبانان مرزی لهستانی دوباره آن‌ها را به مرز بلاروس عقب می‌رانند. این رفتار نگهبانان مرزی هردو کشور موجب شده تعدادی از مهاجران در بی‌سرنوشتی رقت باری در مرز گیر بیفتند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا