سرخط خبرهاسیاسی

گفت وگوی رئیس جمهور مصر و وزیر دفاع فرانسه درباره تقویت همکاری نظامی

رئیس جمهور مصر و وزیر دفاع فرانسه طی دیدار با یکدیگر درباره توسعه همکاری نظامی بین دو کشور رایزنی و درباره برخی از مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر و «فلورانس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه درباره تقویت همکاری نظامی بین مصر و فرانسه گفت وگو کردند.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای خبر داد که دو طرف در این دیدار درباره توسعه همکاری نظامی بین مصر و فرانسه رایزنی و درباره برخی از مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

السیسی در این دیدار روابط راهبردی با فرانسه در زمینه‌های مختلف به‌ویژه بعد امنیتی و نظامی آن را ستود و بر توسعه همکاری دوجانبه میان دو کشور در راستای مقابله با چالش‌های موجود و تحقق توسعه و رفاه برای دو ملت تاکید کرد.

از طرفی دیگر، پارلی نیز بر اهمیت توسعه و تقویت روابط با مصر برای کشورش و به ویژه در زمینه نظامی  و تلاش مشترک در زمینه مقابله با تروریسم به دلیل جایگاه امنیتی مصر در خاورمیانه و آفریقا تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که مقابله با چالش‌ها در منطقه و مقابله با تروریسم نیازمند تلاش‌ و هماهنگی جمعی برای تضمین قدرت و اثربخشی مقابله با چالش ها است.

دو طرف همچنین توافق کردند رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دوجانبه بین دو طرف با هدف مقابله با تروریسم و ​​تضعیف خطر عناصر تروریستی و انتقال آنها از کانون‌های تنش به مناطق دیگر بیشتر شود.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات بحران لیبی مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت حمایت از روند سیاسی این کشور برگزاری انتخابات آتی این کشور در 24 دسامبر تاکید شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا