سیاسی

وزیر فرهنگ عراق: کسی را متهم نمی کنیم اما نمی توان منکر ابعاد سیاسی ترور الکاظمی شد

وزیر فرهنگ عراق تلاش برای ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی» را موضوعی بسیار پرمخاطره دانست و تأکید کرد که ابعاد سیاسی این اقدام را نمی توان منکر شد.

میدل ایست نیوز: «حسن ناظم»، وزیر فرهنگ عراق، تلاش برای ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، را موضوعی بسیار پرمخاطره دانست و تأکید کرد که ابعاد سیاسی این اقدام را نمی توان منکر شد.

او در مصاحبه با شبکه «الشرقیة»، تأکید کرد که حمله نافرجام برای ترور «مصطفی الکاظمی» را هدف قرار دادن نماد حکومت عراق و «حادثه‌ای خطرناک» در مسیر روند سیاسی دموکراتیک عراق دانست.

ناظم افزود که اینکه کسانی به این فکر کنند که مسائل را به این روش حل کنند و با این‌گونه اقدامات سراغ چالش‌ها بروند موضوع بسیار خطرناکی است.

وزیر فرهنگ عراق گفت که ما دهه ها در مبارزه با دیکتاتوری و در جنگ با داعش و القاعده خون ندادیم تا به اینجا برسیم و قرار بود که این روش‌ها از سال 2003 دیگر کنار گذاشته شده باشد و انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز و بدون مسئله باشد و این‌گونه اقدامات حمله به کل ساختار سیاسی کشور است.

ناظم افزود که کمیته‌های تحقیقاتی عاملان این حمله را شناسایی خواهند کرد و افزود که عاملان این اقدامات همان ذهنیت‌های دوران استبداد را دارند که در آن برای سلطه بر مردم با زور و کودتا تلاش می‌شد.

او تأکید کرد که تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات نمی‌تواند کسی را متهم کند اما «نمی‌شود ابعاد سیاسی موضوع را منکر شد».

وی تأکید کرد که الکاظمی در جلسه هیئت دولت بعد از حادثه، «اشاره‌هایی به برخی ابعاد حمله کرد اما منتظر تکمیل تحقیقات و فراهم آمدن ادله خواهیم ماند».

وزیر فرهنگ عراق افزود که آرامشی که دولت پیش گرفته برای حفظ خون مردم عراق است و الکاظمی هیچ‌گاه به خشم حساب‌نشده کشیده نشد و توانست همه چالش‌ها را در آرامش مهار کند و برای همین هم دولتش از حمایت داخلی و منطقه ای و فرامنطقه‌ای در سطح گسترده برخوردار شد و توانست نقش مهمی در سطح بین‌المللی بر عهده بگیرد و عراق وجهه تازه‌ای در منطقه پیدا کند و باید تا آخرین روز فعالیت دولت، این وجهه حفظ شود.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا