سرخط خبرهاسیاسی

عصائب اهل حق: مستندات موجود می‌تواند منجر به ابطال انتخابات شود/ هیات هماهنگی گروه‌های شیعی با نخست‌وزیری دوباره الکاظمی مخالف است

عضو دفتر سیاسی عصائل اهل حق تاکید کرد هدف از تقلب در انتخابات جلوگیری از ثبات عراق است.

میدل ایست نیوز: «محمود الربیعی»، عضو دفتر سیاسی عصائل اهل حق و سخنگوی جبنش صادقون تاکید کرد هدف از تقلب در انتخابات جلوگیری از ثبات عراق است.

الربیعی با بیان اینکه هیات هماهنگی گروه‌های شیعی با نخست‌وزیری دوباره الکاظمی مخالف است، گفت: کمیساریای عالی انتخابات متهم به دست‌اندازی در نتایج صندوق‌های رای است.

این عضو عصائب اهل حق با بیان اینکه کمیساریا 170 کارمند متخصص فناوری اطلاعات به استان الانبار فرستاده است، گفت: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح 20 مورد با دلیل تقدیم دادستانی، دستگاه قضایی و رئیس جمهوری کرده است.

وی ادامه داد: ما گزارشی جدیدی داریم که کاملا کمیساریای عالی انتخابات را محکوم می‌کند و دلایل موجود می‌توان منجر به ابطال نتایج انتخابات شود.

الربیعی اظهار داشت: کمیساریای انتخابات در معرض فشارهای دولت، گروه‌های سیاسی و طرف‌های بین‌المللی قرار دارد و اقدام این کمیساریا در اعلام نتایج تکمیل نشده، تخلف از قانون بود.

وی گفت: پلاسخارت در دیدار الخزعلی تاکید کرد بخشی از بحران نیست و نقشی در تقلب در انتخابات نداشته و هیچ رویکردی علیه مردم عراق ندارد.

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل حق تصریح کرد: الخزعلی برخی دلایل و نه همه آن را عرضه کرد که منجر به حیرت و شوکه شدن پلاسخارت شد و وی دو روز فرصت خواست تا همه این دلایل را با متخصصان بررسی کند.

وی در پایان گفت: پلاسخارت طی دو روز آتی برای رایزنی درباره دلایل تقلب در انتخابات که الخزعلی به وی تحویل داده است، بار دیگر با وی دیدار خواهد کرد و کمیساریای عالی انتخابات نیز باید به همه درخواست‌ها پاسخ دهد.

همچنین بخوانید:

الخزعلی در دیدار با پلاسخارت، دلایل تقلب در انتخابات را ارائه کرد

 

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا