خبر اولسیاسی

صدر: جهان به سلامت انتخابات عراق شهادت داد/ گروه های مسلح یکباره و کاملا منحل شوند

مقتدی صدر با تعیین شرط هایی برای انضمام نیروهای سیاسی به روند تشکیل دولت جدید، خواستار انحلال گروه های مسلح شد.

میدل ایست نیوز: «مقتدی صدر» در یک سخنرانی تلویزیونی برای انضمام نیروهای سیاسی به روند تشکیل دولت جدید شرط‌هایی تعیین کرد.

صدر در بیانیه‌ای با عنوان «پیام به گروه‌هایی که خود را شکست‌خورده در انتخابات می‌شمرند» بر «شهادت جهان به سلامت انتخابات» تأکید کرد.

او خطاب به این گروه‌ها گفت که نباید اجازه دهند شکستشان مقدمه تخریب روند سیاسی کشور در عراق باشد.

صدر از این گروه‌ها خواست که در عملکرد خود تجدید نظر کنند تا بتوانند اعتماد ملت را بازیابند و افزود که اقداماتی که هم‌اکنون از آنان سرمی‌زند تاریخ آنان را از یاد می‌برد و موجب افزایش رویگردانی ملت از آنها می‌شود.

او گفت که این گروه‌ها در صورت تمایل به مشارکت در دولت جدید باید دست به اقداماتی بزنند که اولین آنها مبارزه با فساد  وبرخورد با اعضایی که شبهه فساد درباره آنها مطرح است و معرفی آنها به دستگاه قضائی است.

او همچنین خواستار پاک‌سازی الحشد الشعبی از عناصر غیر منضبط و دور نگه داشتن حشد از مسائل سیاسی و قطع همه روابط خارجی تشکل‌های سیاسی جز از طریق کانال‌های رسمی و دیپلماتیک و خودداری از دخالت در امور کشورهای همسایه و درگیر نکردن عراق در جنگ‌های خارجی بیهوده شد.

صدر همچنین بر ضرورت انحلال کامل و یکباره همه گروه‌های مسلح  و تحویل سلاح آنها به الحشد الشعبی از طریق فرمانده کل نیروهای مسلح شد.

وی افزود که قدرت مذهب در اعمال زور و اختلافات فرقه‌ای نیست و آنچه در موصل به اسم جهاد رخ می‌دهد باید فوراً برچیده شود.

صدر افزود: «اگر این سخن مرا می‌پذیرید بیایید  در مسیر اصلاحات که خواست مرجعیت و ملت است متحد شویم تا در کنار هم میهنمان را بسازیم و به دور از خشونت و در صلح و دوستی کشور را در مسیر سازندگی قرار دهیم».

او در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این اظهارات تأکید کرد که از موضوع تشکیل دولت اکثریت کوتاه نخواهد آمد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا