خبر اولسیاسی

بیانیه فهرست انتخاباتی وابسته به عتبه حسینی به تغییر نتایج در برخی حوزه‌های انتخاباتی

اشراقة کانون (فهرست انتخاباتی وابسته به عتبه مقدسه حسینی) بیانیه‌ای درباره تغییر نتیجه چند حوزه انتخابیه صادر کرد.

میدل ایست نیوز: اشراقة کانون (فهرست انتخاباتی وابسته به عتبه مقدسه حسینی) بیانیه‌ای درباره تغییر نتیجه چند حوزه انتخابیه صادر کرد.

در بیانیه این گروه آمده است:

در راستای اهتمام ما به پروژه اصلاحات سیاسی که مقدمات آن منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام شد که تنها ابتدای مسیر به شمار می‌رود و در این مسیر، چشمان ملت عراق به دنبال مطالبات مشروع خود در داشتن زندگی امن و عزتمندانه است.

همچنین با توجه به کارنامه و برنامه نامزدهای ما که برای تغییر وضعیت کنونی و ارتقای آن ارائه کردند و نیز همسو با اهتمام‌مان به آرای صحیحی که نخبگان و افراد شایسته ملی را انتخاب کرد و امید می‌رفت تا انتخابات سرآغازی واقعی برای بازیابی همه گزینه‌های دموکراتیک به منظور سازندگی کشور از طریق انتخابات باشد، انتظار این بود تا از حجم شکست‌ها درس عبرت گرفته شده و مسیر دموکراتیک به سوی حفظ اراده مردم و خواست‌شان اصلاح شود اما تکرار راهیابی برخی نامزدها با حذف نامزدهای دیگر امری است که عمیقا شک و تردیدها را برمی‌انگیزد و مهم‌ترین شاخص فرایند دموکراتیک یعنی اعتماد شرکا و مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ما خطاب به همه دست‌اندرکاران برای پایبندی به عدالت و انصاف ندای هشدار سر می‌دهیم زیرا نتیجه‌ای که به تصمیمات شما بستگی دارد، امانت مردم و آینده میهن و ده‌ها سال صبر و فداکاری بزرگ است.

پیش از این هیات قضایی عراق با بازشماری آرا و احزار برخی تخلفات از جمله عدم بسته شدن صندوق‌های رای در ساعت مقرر، چند نامزد را که پیشتر موفق به راهیابی به پارلمان جدید نشده بودند، پیروز انتخابات معرفی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا