خبر اولسیاسی

بازگشت تنش‌ها به عین‌عیسی؛ هیات از «مسد» برای رایزنی درباره سرنوشت کوبانی به مسکو سفر کرد

همزمان با درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح مخالف دمشق قسد در حومه استان رقه، هیاتی از شاخه سیاسی قسد برای رابزنی درباره تحولات سوریه به مسکو سفر کرد.

میدل ایست نیوز: درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح مخالف دمشق و نیروهای دموکراتیک کُرد (قسد) نیمه شب گذشته در حومه استان رقه از سر گرفته شد و همزمان جنگنده‌های ارتش ترکیه بر فراز مرز سوریه به پرواز درآمدند.

در همین رابطه، منابع محلی به العربی الجدید گفتند: درگیری‌ها میان «ارتش ملی سوریه» (گروه‌های مخالف دمشق) و شبه‌نظامیان قسد در محورهای عین عیسی در حومه شمال غربی رقه شب گذشته شدت گرفت و همزمان توپخانه ارتش ترکیه مواضع قسد در روستاهای الهوشان و الخالدیه در نزدیکی عین عیسی را بمباران کرد.

این منابع افزودند: جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش ترکیه از منطقه قامشلی تا عین عیسی به پرواز درآمدند اما هیچ گونه حمله هوایی ترتیب ندادند.

هیاتی از «مسد» در مسکو

همزمان با تشدید تنش‌ها در مرزهای سوریه و ترکیه، روزنامه الوطن وابسته به دولت سوریه از سفر هیاتی از مسد، شاخه سیاسی قسد به مسکو به ریاست «الهام احمد»، رئیس مشترک این شورا برای رایزنی درباره تحولات اخیر خبر داد و نوشت: این هیات امروز دوشنبه یا فردا سه‌شنبه با هدف دیدار با مسئولان روس به خصوص «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه به مسکو خواهد رسید.

این روزنامه سوری ادامه داد: هیات مسد به روس‌ها پیشنهاد خواهد داد تا 3 هزار سرباز و افسر ارتش سوریه برای حمایت از خطر حمله ترکیه که هنوز پابرچاست وارد عین‌العرب (کوبانی) شوند، پیشنهادی که مسکو پیشتر مطرح کرده بود اما الهام احمد آن را رد کرده بود.

به نوشته الوطن، مسد قصد دارد این سفر پیش از سفر هیات نظامی و فنی وزارت دفاع روسیه به آنکارا با هدف دیدار با همتایان تُرک و رایزنی درباره امور نظامی مربوط به مناطق شمال شرق و شمال غرب سوریه انجام شود.

انتظار می‌رفت سفر هیات مسد به مسکو هفته پیش انجام شود اما بنا به دلایلی نامعلوم این سفر به تعویق افتاد و مسد اظهارنظرهای مطرح شده درباره قسد این گروه برای تحویل مناطق تحت کنترل خود به دمشق را رد کرد.

در حسکه نیز منابع نزدیک به قسد از اعمال منع آمد و شد نیروهای آسایش در اردوگاه الهول خبر دادند به خصوص پس از آنکه عناصر قسد شب گذشته با ورود به این اردوگاه، 15 زن و مرد عراقی ساکن آن را بازداشت و به مکانی دیگر منتقل کردند.

به گفته این منابع، عملیات بازداشت به دلیل اتهام افراد مذکور به همکاری با داعش، آشوب‌افکنی، ارتکاب جرائم و هدف قرار دادن گشتی‌های وابسته به قسد انجام شده است.

حملات هوایی به مناطق صحرایی

در همین حین، منابع رسانه‌ای از تداوم حملات هوایی جنگنده‌های روسیه و سوریه به مناطق مختلف صحرایی استان‌های حمص، رقه و دیر الزور خبر دادند.

همچنین درگیری‌هایی میان نیروهای سوری و عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در چندین محور از جمله صحرای تدمر، السخنه در حمص،جبل البشری در مرز دو استان رقه و دیرالزور درگرفت که دو طرف متحمل تلفاتی شدند.

همچنین بخوانید:

بمباران عفرین؛ آیا دولت سوریه به دنبال درگیر کردن کُردها با ارتش ترکیه است؟

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا