اجتماعیخبر اول

استعفای دیک ادووکات از سرمربیگری تیم ملی عراق

فدراسیون عراق تصمیم گرفته که پتروویچ و  رحیم حمید را به سرمربیگیری تیم ملی عراق در جام کشورهای عربی تعیین کند.

میدل ایست نیوز: «احمد عوده زامل» سخنگوی رسمی فدراسیون فوتبال عراق، اعلام کرد که این فدراسیون با استعفای «دیک ادووکات»، سرمربی هلندی تیم ملی عراق موافقت کرده است.

او گفت که ادووکات در استعفای خود از نتایج تیم ملی عراق که برای ملت عراق و برای خود وی هم دلسردکننده بوده ابراز تأسف شدید کرده و افزود که وی امیدوار بود که تیم ملی عراق بتواند بدون هیچ مشکلی به جام جهانی دوحه راه یابد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق افزوده که ادووکات تأکید کرده که در صورت درخواست عراق آماده است که در مقام مشاور  رایگان تیم ملی فعالیت کند.

وی تأکید کرد که فدراسیون فوتبال عراق هم از خدمات سرمربی مستعفی قدردانی کرده و افزود که فدراسیون فوتبال آماده ارائه همه امکانات و خدمات برای موفقیت کادر فنی جدید است.

زامل خبر داد که ادامه این مسئولیت به زلیکو پتروویچ واگذار شده است.

در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 تاکنون 6 بازی داشته که در هیچ یک از آنها برنده نشده و 2 بازی را باخته و 4 بازی را هم مساوی به پایان رسانده است.

ادووکات که اول ژوئیه به سرمربیگری عراق انتخاب شد، روز گذشته پس از شکست دربرابر تیم ملی کره جنوبی اذعان کرد که هیچ بهانه‌ای برای باخت وجود ندارد و تیم کره جنوبی به وضوح بهتر عمل کرد.

او درباره احتمال راه یابی تیم ملی عراق به جام جهانی گفت که تیم‌های ایران و کره جنوبی وضعیت بسیار خوبی دارند چون اکثر بازیکنانشان در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند «اما برای دستیابی به مقام سوم تلاش می‌کنیم چون تیم‌های امارات و لبنان و سوریه و عراق در یک سطح هستند».

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا