سیاسی

بازگشت حدود 1900 پناهجوی سرگردان در مرزهای بلاروس به عراق

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که شمار پناهجویان عراقی سرگردان در مرزهای بلاروس که به خاک کشور بازگردانده می‌شوند به 1894 تن خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق اعلام کرد که شمار پناهجویان عراقی سرگردان در مرزهای بلاروس که به خاک کشور بازگردانده می‌شوند به 1894 تن خواهد رسید.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق، امروز (جمعه 26 نوامبر) گفت که وزارت خارجه تحولات مربوط به پرونده پناهجویان عراقی در مرزهای بلاروس با لیتوانی و لهستان را از ماه ژوئن گذشته پیگیری می‌کند و وزیر خارجه عراق در این مدت تماس‌های تلفنی متعددی با مقامات اروپایی داشته است.

وی بر ضرورت تأمین امنیت و سلامت پناهجویان عراقی و بستن راه باندهای قاچاق انسان که موجب این مشکلات شده‌اند تأکید کرد و افزود که هیئت‌های دیپلماتیک ویژه‌ای از سفارتخانه‌های عراق در مسکو و ورشو به منطقه مرزی رفته‌اند تا هماهنگی‌های لازم برای بازگشت شهروندان عراقی را انجام دهند.

او گفت که تاکنون پروازهای متعددی برای انتقال این شهروندان به عراق انجام شده که در اولین آنها 431 تن، در دومی 176 تن، در سومی 435 تن، در چهارمی که امشب انجام می‌شود 431 تن، و در پنجمی که فردا انجام خواهد شد 430 تن به عراق بازگشته‌اند و بدین ترتیب مجموع کسانی که به صورت داوطلبانه به خاک میهن برگشته‌اند 1894 تن است.

الصحاف تأکید کرد که تلاش‌های وزارت خارجه برای بازگشت همه داوطلبان ادامه خواهد یافت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا