اقتصادیخبر اولسیاسی

دمشق میزبان صنایع ایران و سرمایه گذاران عرب

مقامات و بازرگانان و سرمایه‌گذاران عرب و سوریه‌ای در مرکز دمشق چهارمین کنفرانس اتحادیه عربی مناطق صنعتی را برگزار کردند.

میدل ایست نیوز: دمشق به صورت همزمان میزبان نمایشگاه صنایع ایران و کنفرانس اقتصادی عربی است.

در راستای تلاش‌های بازرگانان سوریه‌ای برای بازگشت تدریجی تعاملات با کشورهای عربی و دعوت از بازرگانان عرب برای سرمایه‌گذاری در سوریه، روز گذشته وزیر صنایع ایران در رأس هیئتی ایرانی وارد دمشق شد.

او در این سفر علاوه بر افتتاح نمایشگاه صنایع ایران در دمشق، با مقامات سوریه از جمله نخست‌وزیر و وزرای صنایع و نفت و دارایی و اقتصاد و تجارت داخلی و نیز با نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و صنایع سوریه دیدار کرد.

همچنین در حاشیه نمایشگاه صنایع ایران در سوریه، که با مشارکت 164 شرکت و کارخانه ایرانی برگزار شده، انجمن فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در سوریه را افتتاح کرد.

نمایشگاه صنایع ایران در دمشق با هدف عرضه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی در پروژه‌های پزشکی و دارویی و صنایع ساختمانی و کشاورزی و نفت و گاز و فناوری اطلاعات و خودروسازی و بانکی برگزار شده است.

«فهد درویش»، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه، تأکید کرد که این نمایشگاه و کنفرانس برگزارشده در حاشیه آن مقدمه برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در تهران است که قرار است اول سال آینده میلادی برگزار شود.

از سوی دیگر، مقامات و بازرگانان و سرمایه‌گذاران عرب و سوریه‌ای در هتل داماروز در مرکز دمشق چهارمین کنفرانس اتحادیه عربی مناطق صنعتی را برگزار کردند.

«سامر الدبس»، رئیس اتاق صنایع دمشق، در این کنفرانس از سرمایه‌گذاران عرب برای همکاری و سرمایه‌گذاری در سوریه با توجه به «فضا و فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری» در این کشور دعوت کرد.

«محمد حمشو»، رئیس شورای بازرگانی سوریه  وچین، نیز از برداشته شدن گام‌های مهم برای پشت سر گذاشتن تحریم‌ها علیه سوریه از راه تشکیل شرکت‌ها و پروژه‌های مشترک خبر داد و خواستار اتصال مناطق صنعتی سوریه با مناطق صنعتی کشورهای عربی و احیای مناطق آزاد عربی شد.

«منهل عزیز الخباز»، وزیر صنایع و معادن عراق، نیز که ریاست هیئت عراقی در این کنفرانس را بر عهده داشت تأکید کرد که بغداد برای برقراری شراکت‌های عربی واقعی به منظور توسعه همکاری‌ها در بخش صنعتی و ایجاد تعادل اقتصادی و استفاده از تجربه سوریه در ساخت مناطق صنعتی تلاش می‌کند.

از سوی دیگر، «بشار جعفری»، معاون وزیر خارجه سوریه، گفت که تحرکات دیپلماتیک برای مشارکت سوریه در کنفرانس سران اتحادیه عرب در مسیر درست جریان دارد.

او درباره امکان حضور سوریه در نشست آتی سران اتحادیه عرب در الجزایر گفت که سوریه موضوع را پیگیری می‌کند و «تحرکات دیپلماتیک مستحکمی در مسیر صحیح جریان دارد».

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا