سرخط خبرهاسیاسی

شرط صدر برای حضور گروه‌های چارچوب هماهنگی در دولت: تحویل سلاح گروه های مسلح

رئیس هیئت سیاسی جریان صدر مواضع «مقتدی صدر» در نشست امروز سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق را تشریح کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس هیئت سیاسی جریان صدر مواضع «مقتدی صدر» در نشست امروز سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق را تشریح کرد.

«احمد المطیری»، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که سخن اصلی صدر در این نشست دعوت به تشکیل دولت اکثریت ملی و مبارزه با فساد و مجازات مفسدان در همه دولت‌های سابق بوده است.

او گفت که صدر در این جلسه تأکید کرده که اگر گروه‌های سیاسی عضو چارچوب هماهنگی تمایل به شرکت در دولت اکثریت دارند باید سلاح گروه‌های مسلح را تحویل دهند و مفسدان را هم محاکمه کنند.

به گفته المطیری، صدر در این جلسه صلح داخلی در عراق را خط قرمز خوانده و تأکید کرده که خودداری مرجعیت عالی شیعه از دیدار با چهره‌های سیاسی نشانه عدم رضایت مرجعیت از عملکرد آنهاست.

رئیس هیئت سیاسی جریان صدر تأکید کرد که صدر در این جلسه از همه سران سیاسی شیعه عراق خواسته که پیام محبت و عذرخواهی از مرجعیت و ملت عراق صادر کنند و به منظور نجات عراق برای تشکیل دولت اکثریت سیاسی ملی اقدام کنند.

جلسه چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه (تشکیلات فراگیر همه نیروهای سیاسی شیعه عراق) امروز با حضور مقتدی صدر در منزل «هادی العامری» برگزار شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا