سرخط خبرهاسیاسی

مهلت 3 روزه کمیساریای عالی انتخابات عراق به نامزدهای معترض برای اثبات شکایت‌ها

کمیساریای عالی انتخابات عراق به نامزدهای معترض 3 روز برای اثبات شکایت‌های انتخاباتی مهلت داد.

میدل ایست نیوز:کمیساریای عالی انتخابات عراق به نامزدهای معترض 3 روز برای اثبات شکایت‌های انتخاباتی مهلت داد.

در بیانیه این نهاد انتخاباتی آمده است، کمیساریا به استقلال خود پایبند است و تصمیم گرفته شده بر اساس نظرات همه اعضاء که نمایندگان تمام طیف‌های جامعه عراق هستند، بوده است و هیچگونه دیکته و تاثیرگذاری از سوی هیچ فردی فازغ از منصب و مقامش در دولت نبوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، کمیساریا تصمیمی تحت عنوان «تمدید مدت زمان شکایت» نگرفته است زیرا این مدت زمان بر اساس قانون است و کمیساریا و نه هیچ نهاد دیگری صلاحیت تمدید آن را ندارد بلکه کمیساریا تحت عنون «پیوست شکایت‌ها» تنها به نامزدهای معترض اجازه داده تا ظرف 3 روز مستندات خود را برای اثبات شکایت‌ها ارائه دهند.

این نهاد انتخاباتی اظهار داشت: این اقدام بر اساس قانون بوده است و نمی‌توان به هیچ عنوان مدت زمان ارائه شکایت را تمدید کرد و موضوعی که این امر را ثابت می‌کند، شمار شکایت‌هاست که از عدد اعلام شده 1436 بیشتر نشده است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در پایان تاکید کرد رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی قضایی به هیچ عنوان در فعالیت کمیساریا مداخله نکرده‌اند بلکه همواره حامی استقلال این نهاد و عملکردش به دور از هر گونه فشار بوده اند.

پیش از این، حزب دموکرات کردستان هدف تمدید زمان «ارائه شکایت‌های انتخاباتی» را دست‌انداری در نتایج به نفع «احزابی مشخص» عنوان کرده بود.

دفتر سیاسی حزب دموکرات در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: فرایند انتخابات زودهنگام پارلمانی در 10 اکتبر به شکلی سالم و دموکراتیک برگزار شده بود و تمدید زمان ارائه شکایت‌ها تصمیمی سیاسی و غیر قانونی و با مداخله رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی قضایی با هدف دست‌انداری در نتایج انتخاباتی به سود احزابی مشخص بوده است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا