سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی و یونامی بر لزوم هماهنگی و همکاری امنیتی در جنگ با تروریسم تاکید کردند

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق، در واکنش به حمله تروریست های داعشی در مخمور، بر لزوم انسجام، هماهنگی و همکاری امنیتی برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به حمله اخیر داعش به مخمور، بر لزوم اتحاد و همبستگی و دست کم نگرفتن عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

«یحیی رسول»، سخنگوی الکاظمی گفت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با اهتمام بسیار، حمله بزدلانه عناصر گروه تروریستی داعش به روستای خضرجیجه در نزدیکی کوهستان قره جوخ را که شماری از شهروندان و نیروهای پیشمرگه در آن شهید و زخمی شدند، پیگیری و دنبال کرد.

وی افزود: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تسلیت شهادت این شهدای گرامی به خانواده و دوستداران آنها، بر اینکه این حمله خائنانه بی پاسخ نخواهد ماند و مجرمان تروریستی که دست به این عمل بزدلانه زدند، قصاص خواهند شد، تاکید کرد.

الکاظمی تاکید کرد نیروهای پیشمرگه جزئی از سیستم دفاع ملی عراق هستند و دوشادوش برادران خود در نیروهای مسلح شجاع برای تامین امنیت شهرها و مناطق، تلاش می کنند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین تاکید کرد گروه های وابسته به داعش پس از شکست های گسترده در مناطق مختلف کشور و پس از ناتوانی در رویارویی با نیروهای امنیتی عراق، به طرق مختلف به دنبال انجام اقدامات خائنانه هستند.

از سویی دیگر هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) نیز به عراق بابت شهدای حادثه تروریستی در مخمور تسلیت گفت.

یونامی ضمن تسلیت به خانواده شهدا و آرزوی بهبودی برای مجروحان، بر لزوم تقویت هماهنگی و همکاری در جنگ پیوسته با تروریسم تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراقخبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا