خبر اولسیاسی

جزئیات بیشتری از مذاکرات سه جانبه میقاتی، بن سلمان، مکرون

نخست وزیر لبنان گفت که به ولیعهد عربستان تأکید کرده که لبنان مصمم به تلاش برای بازگشت روابطش با عربستان به وضعیت سابق است.

میدل ایست نیوز: «نجیب میقاتی» تأکید کرد که مذاکرات سه جانبه اش با رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان موجب گشوده شدن صفحه تازه ای در روابط لبنان و عربستان خواهد شد.

نخست وزیر لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با نشریه «النهار»، چاپ بیروت، گفت که تماس تلفنی سه‌جانبه وی با رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان نتیجه تلاش‌های «امانوئل مکرون» بوده که به گفته میقاتی «از هیچ تلاشی برای حمایت از لبنان فروگزار نمی‌کند».

او گفت که این تماس تلفنی موجب گشوده شدن صفحه تازه‌ای در روابط لبنان و عربستان می‌شود و افزود که خواستار روابطی بدون هرگونه مشکل با عربستان است.

میقاتی تأکید کرد که هرگز ایستادن عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری در کنار لبنان و ملت لبنان در همه زمان‌ها را فراموش نمی‌کند و افزود که آنها با روحیه بردارانه میزبان شهروندان لبنانی بوده‌اند.

نخست وزیر لبنان افزود که به ولیعهد عربستان تأکید کرده که لبنان مصمم به تلاش برای بازگشت روابطش با عربستان به وضعیت سابق است و دولت لبنان با جدیت در پی اجرای اصلاحات ضروری‌ای است که موجب فراهم شدن شرایط کمک به لبنان در این شرایط سخت شود.

او همچنین خبر داد که پس از این تماس تلفنی، تماس‌هایی با رئیس جمهوری و رئیس مجلس داشته و آنان را در جریان مذاکراتش قرار داده و آنان هم از موضوع استقبال کرده‌اند.

میقاتی از همه طرف‌ها در لبنان خواست که متوجه حساسیت اوضاع کشور باشند و از هر اقدامی که علیه کشورهای عربی باشد و به مردم لبنان آسیب بزند خودداری کنند.

او گفت که وقت آن رسیده که دوباره به سیاست بی طرفی بازگردیم و کشور را درگیر مسائلی نکنیم که ربطی به لبنان ندارد.

روز گذشته، بعد از چند هفته تیرگی در روابط لبنان و عربستان به سبب اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن، با ابتکار عمل امانوئل مکرون، ولیعهد عربستان و نجیب میقاتی و مکرون مکالمه تلفنی سه جانبه برقرار کردند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا