خبر اولسیاسی

بحرین، ترکیه و سازمان ملل انفجار تروریستی بصره را محکوم کردند

وزارت امور خارجه بحرین، ترکیه و هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی بصره، شهادت شماری از شهروندان عراق را تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: بحرین، ترکیه و سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در بصره را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه ای به شدت این انفجار تروریستی و اقدام بزدلانه در نزدیکی بیمارستانی در بصره را که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان عراقی شد، محکوم کرد و آن را در تعارض با همه اصول و ارزش های اخلاقی و دینی و انسانی دانست.

بحرین ضمن اعلام ایستادگی و همبستگی با عراق در جنگ علیه تروریسم، مجددا بر موضع ثابت بحرین در مخالفت با همه انواع خشونت، افراط گرایی و تروریسم با هر انگیزه ای که باشد، تاکید کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای این انفجار تروریستی در استان بصره عراق را که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان عراق شد، محکوم کرد.

ترکیه ضمن برای شهدا رحمت و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده شهدا و عموم مردم عراق صبر خواستار شد و بر تداوم ایستادگی در کنار بغداد در مبارزه با تشکیلات تروریستی که امنیت و ثبات کشور را تهدید می کنند، تاکید کرد.

از سویی دیگر هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) نیز این انفجار بزدلانه را به شدت محکوم کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل را خواستار شد.

یونامی با انتشار توئیتی نوشت: محاکمه عاملان این جنایت و تقویت اتحاد ملی، تلاش های این چنینی برای بی ثبات کردن عراق را خنثی می کند.

پیشتر امیر، ولیعهد و نخست وزیر کویت، وزارت خارجه اردن، پارلمان عربی و کنسولگری ایران در بصره ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی بصره، شهادت شماری از شهروندان عراق را تسلیت گفتند.

بر اساس اطلاعات اولیه در پی انفجار یک موتور سیکلت در شهر بصره و بر اساس اطلاعات اولیه اعلام‌شده از جانب اداره بهداشت بصره، 4 شهروند شهید و 4 تن زخمی شده‌اند.

در پی این انفجار مرگبار «اسعد العیدانی»، استاندار بصره به مدت 3 روز عزای عمومی در این استان اعلام کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراقخبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا