خبر اولسیاسی

صدر: حملات داعش در مخمور و انفجارها در بصره به خاطر چندی کرسی پارلمانی است/همه گروه‌های مقاومت باید منحل شوند

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه رخدادهای منطقه مخمور در استان نینوا و انفجار بصره با منازعه کنونی بر سر کرسی‌های انتخاباتی در ارتباط است، مجددا خواهان انحصار سلاح به دست دولت و انحلال همه «گروه‌های شبه‌نظامی» شد.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه رخدادهای منطقه مخمور در استان نینوا و انفجار بصره با منازعه کنونی بر سر کرسی‌های انتخاباتی در ارتباط است، مجددا خواهان انحصار سلاح به دست دولت و انحلال همه «گروه‌های شبه‌نظامی» شد.

صدر در توئیتی نوشت: بازگشت تروریسم داعشی در منطقه مخمور و انفجارهای روی داده در استان بصره و برخی ترورها در اماکن مختلف بیانگر بحرانی شدن وضعیت سیاسی و توسل جستن آنها به خشونت است و تعدی‌ها به بیمارستان‌ها و موارد دیگر پیش از انتخابات را یادآور می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدامات کشور و مردم را به خاطر چند کرسی پارلمانی به مخاطره می‌اندازد؛ این امر مستلزم تاکید ما بر انحصار سلاح به دست دولت و تلاش جدی برای انحلال همه گروه‌های شبه‌نظامی قانون‌گریز است که به بهانه مقاومت و یا بهانه‌های دیگر از سلاح سوء استفاده می‌کنند.

رهبر جریان صدر ادامه داد: بلکه فراتر از آن، این وضعیت نشانگر گسترش فساد و دامن‌گیر شدن آن در مراکز حکومتی است که مستلزم پافشاری و اصرار بیشتر ما برای مبارزه با همه انواع فساد فارغ از انجام‌دهنده و گرایش و وابستگی آن است.

صدر اظهار داشت: اگر راهکاری برای این موارد وجود ندارد، «دولت اکثریت ملی» با قدرت و تحت پوشش قانون به مبارزه با آن برخواهد خاست و ابدا هیچ‌کس را از این امر مستثنی نخواهد کرد چرا که خداوند فساد را دوست ندارد.

وی در پایان از همه دستگاه‌های مربوطه خواست واقعیت‌های این اقدامات تروریستی و غیره را کشف و روشن کنند.

روز جمعه گذشته در حمله داعش به منطقه مخمور 13 نیروی پیشمرگه و غیر نظامی به شهادت رسیده و 5 نفر نیز زخمی شدند.

روز گذشته نیز در پی انفچار یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در استان بصره، 8 نفر شهید و زخمی شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا