خبر اولسیاسی

اعلام آمادگی فرانسه برای حمایت کامل از نیروهای امنیتی عراق

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه گفت کشورش همواره به دنبال حمایت کامل از نیروهای امنیتی عراق بر اساس توافقنامه های دوجانبه و نیاز نیروهای امنیتی است.

میدل ایست نیوز: «تیری بوردکارد»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه امروز در مقر فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در بغداد با «عبدالامیر الشمری»، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق دیدار کرد.

در بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق آمده است: دو طرف راه های همکاری مشترک بین دو کشور، فعالیت مستشاران فرانسوی در ائتلاف بین المللی در کمک به نیروهای مسلح عراق و راه های تقویت همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

در این دیدار، معاون فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق، از تلاش های فرانسه در عملیات آزادسازی و نقش موثرش به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف بین المللی در طول سال های گذشته، تقدیر کرد.

از سویی دیگر رئیس ستاد کل ارتش فرانسه، توانایی نیروهای عراقی و تجارب آنها در زمینه مبارزه با تروریسم و پیروزی بر داعش طی سریع ترین زمان ممکن را تحسین، و بر لزوم محافظت از این پیروزی بزرگ و اینکه نقش مستشاران فرانسوی حاضر در عراق، ارائه مشاوره، آموزش و کمک به نیروهای امنیتی عراق در شکست داعش است، تاکید کرد.

وی ضمن تحسین عملکرد نیروهای امنیتی عراق در تامین امنیت انتخابات، گفت فرانسه همواره به دنبال حمایت کامل از نیروهای امنیتی عراق بر اساس توافقنامه های دوجانبه و نیاز نیروهای امنیتی است.

در پایان این دیدار که با حضور سفیر فرانسه در بغداد و شماری از فرماندهان امنیتی عراق و فرانسه، برگزار شد، دو طرف بر پایبندی خود بر همکاری و هماهنگی مشترک در راستای تحقق امنیت و ثبات در عراق تاکید کردند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا