سرخط خبرهاسیاسی

الحلبوسی و الخنجر بر سر تشکیل هیاتی مشترک برای گفت‌وگوهای تشکیل دولت آتی توافق کردند

ائتلاف‌های به رهبری الحلبوسی و الخنجر بر سر ورود به گفت‌وگوهای تشکیل دولت آتی عراق در قالب هیاتی مشترک توافق کردند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف‌های به رهبری «محمد الحلبوسی» و «خمیس الخنجر» بر سر ورود به گفت‌وگوهای تشکیل دولت آتی عراق در قالب هیاتی مشترک توافق کردند.

در بیانیه مشترک ائتلاف تقدم به رهبری الحلبوسی و ائتلاف عزم به رهبری الخنجر آمده است: زیر سقف عراق واحد و در سایه تمایل صادقانه به ایجاد کشوری مرفه و شکوفا و دفاع از حقوق مردم‌مان، امروز سه‌شنبه نشستی مفصل میان هیات‌های ائتلاف تقدم به ریاست الحلبوسی و ائتلاف عزم به ریاست الخنجر در بغداد برگزار شد تا راهکارهای بیرون‌رفت کشور از بحران کنونی بر اساس دیدگاهی مشترک بررسی شود.

مهم‌ترین تصمیمات این نشست، آماده‌سازی سندی مشترک برای ارائه به شرکای سیاسی است که دربردارنده دیدگاه و ایده‌ای واحد درباره همکاری و شراکت در تصمیم‌گیری کشور و حل چندین پرونده راهبردی از جمله مسائل مربوط به افراد ناپدیده شده، بازگرداندن آوارگان، رعایت حقوق استان‌های آزاد شده در بودجه‌، اختصاص مبالغ لازم برای بازسازی این استان‌ها و دیگر پرونده‌های مهم است همچنین در این دیدار بر معرفی شخصیت‌های شایسته به منظور مشارکت در دولت آتی بر اساس اصل شراکت و همکاری و نه مشارکت تاکید شد.

دو طرف همچنین بر سر تشکیل هیات مذاکره‌کننده واحد برای گفت‌وگو با بقیه گروه‌ها به علاوه تعیین زمانی برای نشست‌های دوره‌ای و هفتگی میان دو ائتلاف با هدف بررسی تحولات سیاسی توافق کردند.

ائتلاف تقدم و عزم در پایان بر تشکیل دولتی آتی در سریع‌ترین زمان ممکن بر اساس قانون اساسی تاکید کردند تا به مطالبات شهروندان جامه عمل بپوشاند و حاکمیت و اقتدار کشور را حفظ کند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا