سرخط خبرهاسیاسی

سخنگوی نظامی الکاظمی: فعالیت مستشاران ائتلاف در عین‌الاسد با فرماندهی نظامی عراق خواهد بود

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد فعالیت مستشاران ائتلاف بین‌المللی در پایگاه عین الاسد به ریاست و مدیریت فرمانده نظامی عراق خواهد بود.

میدل ایست نیوز: سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد فعالیت مستشاران ائتلاف بین‌المللی در پایگاه عین الاسد به ریاست و مدیریت فرمانده نظامی عراق خواهد بود.

رسول در بیانیه‌ای اظهار داشت: برای پیگیری اجرای توافق عراق با نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای خروج کامل نیروهای رزمی این ائتلاف، هیاتی فنی و نظامی متشکل از مشاور امنیت ملی، جانشین فرمانده عملیات مشترک، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش، شماری از فرماندهان، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح و کمیته اطلاع‌رسانی امنیتی از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار دیدن کرد.

سخنگوی نظامی الکاظمی بر پایان ماموریت رزمی ائتلاف تاکید و اظهار داشت: فعالیت ائتلاف بین‌المللی از این پس، ارائه حمایت لجستیک، مشورت‌دهی و توانمندسازی نیروهای عراقی در زمینه‌های آموزشی، تسلیح، تجهیز و تبادل اطلاعات امنیتی خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: فعالیت مستشاران در پایگاه عین الاسد به ریاست و با مدیریت فرمانده نظامی عراقی خواهد بود و حفاظت از این مستشاران نیز برعهده نیروهای عراقی خواهد بود.

پیش از این، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق بیانیه‌ جدیدی درباره خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق صادر کرده بود.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا