اجتماعیسرخط خبرها

مهاجران سرگردان عراقی در مرزهای اروپا یک هزار یورو بابت بازگشت داوطلبانه پول دریافت می‌کنند

وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد کمک مالی به شهروندان عراقی سرگردان در مرزهای بلاروس که تمایل به بازگشت داوطلبانه به کشور دارند را بیش از سه برابر کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد کمک مالی به شهروندان عراقی سرگردان در مرزهای بلاروس که تمایل به بازگشت داوطلبانه به کشور دارند را بیش از سه برابر کرده است.

پیش از این، وزارت امور خارجه عراق از ارسال هواپیمایی دیگر برای بازگرداندن داوطلبانه بیش از 400 عراقی در مرزهای بلاروس و لهستان خبر داده بود که تلاش داشتند از طریق مرزهای بلاروس وارد کشورهای اتحادیه اروپا شوند.

در همین رابطه، وزارت مهاجرت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد هیاتی برای پیگیری اوضاع شهروندان عراقی سرگردان در مرزهای کشورهای اروپایی اعزام شده و این هیات بازدیدهای میدانی از کمپ‌های موجود در مرزها انجام داده است.

این بیانیه به نقل از «درید جمیل»، رئیس هیات عراقی تصریح کرد: این هیات چندین دیدار با مسئولان مربوطه در لیتوانی از جمله معاون وزیر امور خارجه، قائم‌مقام وزارت کشور و فرمانده نیروهای مرزبانی این کشور و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده، هیات عراقی همچنین به مرزهای لیتوانی و بلاروس سفر کرده و از نزدیک از اردوگاه آوارگان مادننکی دیدن کرده و با شماری از شهروندان عراقی موجود در این اردوگاه به گفت‌وگو نشسته است.

وزارت مهاجرت عراق در این بیانیه تاکید کرد این هیات با طرف لیتوانیایی توافق کرد تا کمپ‌های مرزی به مجتمع‌های مسکونی در پایتخت این کشور انتقال یابد و همه خدمات و لوازم ضروری در اختیار این افراد قرار گیرد همچین توافق شد تا کمک مالی به افرادی که خواهان بازگشت داوطلبانه به عراق هستند، از مبلغ 300 یورو به 1000 هزار برای هر فرد افزایش یابد.

عراق طی شش هفته گذشته بیش از 3500 شهروند سرگردان خود در مرزهای بلاروس را به صورت داوطلبانه به کشور بازگردانده است و هنوز به گفته وزارت مهاجرت، بیش از 4 هزار شهروند عراقی در مرزهای شرقی اروپا سرگردان هستند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا