اقتصادیسرخط خبرها

کاهش قابل توجه صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته

صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته به میانگین 29 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی از کاهش قابل توجه صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته به 29 هزار بشکه در روز خبر داد.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 5 میلیون و 869 هزار بشکه در روز از 9 کشور نفت وارد کرده است.

امریکا طی هفته گذشته روزانه 29 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده کاهش قابل توجه واردات نفتی امریکا از عراق نسبت به دو هفته گذشته است که 248 هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.879 میلیون بشکه در روز، مکزیک 569 هزار بشکه در روز، عربستان 463 هزار بشکه و اکوادور 265 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 232 هزار بشکه در روز از کلمبیا و 217 هزار بشکه از نیجریه، 107 هزار بشکه از روسیه و 51 هزار بشکه در روز از ترینیداد و توباگو نفت خام وارد کرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا