اجتماعیسرخط خبرها

ثبت نام از زنان کویتی برای پیوستن به ارتش این کشور آغاز شد

زنان کویتی از امروز می توانند از طریق سایت وزارت دفاع این کشور و بخش مربوط به پذیرش داوطلبان، برای پیوستن به ارتش کویت و خدمت نظامی ثبت نام کنند.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع کویت اعلام کرد ثبت نام از بانوان کویتی برای پیوستن به ارتش این کشور و خدمت نظامی را از امروز آغاز کرده است.

بانوان دارای مدرک دانشگاهی، دیپلم، دبیرستان یا سیکل از امروز می توانند از طریق سایت وزارت دفاع این کشور و بخش مربوط به پذیرش داوطلبان، برای پیوستن به ارتش کویت و خدمت نظامی ثبت نام کنند.

ستاد کل ارتش کویت بیان کرد که پس از ثبت نام الکترونیکی، بانوان برای مصاحبه حضوری و ارائه مدارک مورد نیاز، دعوت می شوند.

بنابر آنچه وزارت دفاع کویت اعلام کرده است، ثبت نام از بانوان 18 الی 26 ساله انجام خواهد شد و بانوان دارای مهارت های فنی و متخصص محدودیت سنی برای ثبت نام ندارند.

پیش از این «حمد جابر العلی»، وزیر دفاع کویت دستور ثبت نام از بانوان کویتی که تمایل به پیوستن به ارتش این کشور را دارند، صادر کرد.

بانوان کویتی می توانند به عنوان افسر متخصص، درجه دار و مستقل به ارتش این کشور بپیوندند و فعلا در زمینه خدمات پزشکی و خدمات پشتیبانی نظامی فعالیت کنند.

کویت نخستین کشور در سطح کشورهای عضو شورای همکاری نیست که اجازه ورود بانوان به ارتش و خدمت نظامی را می دهد؛ پیش از این عربستان، امارات، قطر، بحرین و عمان نیز بانوان را در عرصه نظامی به کار گرفتند.

انتظار می رود در نخستین مجموعه، بین صد تا 150 شهروند کویتی برای دوره افسری و درجه داری نامزد و سپس پذیرفته شوند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا