اجتماعیسرخط خبرها

احتمال خروج تالاب الحویزه عراق از فهرست میراث جهانی+تصاویر

وزارت محیط‌زیست عراق نسبت به احتمال خارج شدن تالاب الحویزه واقع در میسان از فهرست میراث جهانی به دلیل خشک شدن هشدار داد.

میدل ایست نیوز: وزارت محیط‌زیست عراق نسبت به احتمال خارج شدن تالاب الحویزه واقع در استان جنوبی میسان از فهرست میراث جهانی به دلیل خشک شدن هشدار داد.

تالاب‌ها ( به عربی هور) که در جنوب عراق در مناطق هم‌مرز با ایران واقع شده، دارای جلوه‌های طبیعی جالب توجه است و طی قرن‌های گذشته در اطراف آن مناطق روستایی بزرگی شکل گرفته است، آب این تالاب‌ها از بارش باران و دو رود دجله و فرات تشکیل می شود.

در همین رابطه، «نجله الطائی»، مدیر تالاب‌ها و مدیریت پایدار مناطق زیست‌محیطی اظهار داشت: احتمال دارد تالاب الحویزه که در سال 2016 به فهرست میراث جهانی یونسکو وارد شد به دلیل کاهش سطح آب و خشک شدن و در نتیجه نابودی تنوع بیولوژیکی موجود در آن از این فهرست خارج شود.

وی ادامه داد: عراق نمی‌تواند وارد توافقات بین‌المللی شود و پس از آن به راحتی دست از آن بردارد چرا که پس از ورود این مناطق به فهرست میراث جهانی، برخی سازمان‌های بین‌المللی پروژه‌های حمایتی و مالی برای تالاب تدوین کرده اند.

الطائی تاکید کرد باید پس از تغییرات آب و هوایی که عراق با آن درگیر است، راهکاری برای حل مشکل تالاب‌های مناطق جنوبی اندیشید؛ می‌توان این کار را از طریق آب‌های جایگزین و یا بهره‌برداری از آب فاضلاب پس از تصفیه و انتقال آن به تالاب‌ها انجام داد.

تالاب الحویزه در استان میسان در نزدیکی استان بصره قرار دارد و آب رود کرخه که از ایران می‌آید به این تالاب ریخته می شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا