اجتماعیخبر اول

اسیدپاشی به صورت دختری جوان در بغداد و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی عراق+تصاویر

حادثه اسیدپاشی به روی دختر جوانی به نام «مریم» در عراق به موضوع اول شبکه‌های اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.

میدل ایست نیوز: حادثه اسیدپاشی به روی دختر جوانی به نام «مریم» در عراق به موضوع اول شبکه‌های اجتماعی در این کشور تبدیل شده است؛ حادثه‌ای که منجر به آسیب جدی به صورت وی شده و کاربران شبکه‌های اجتماعی همصدا خواهان مجازات شدید فرد جانی شده‌اند.

داستان از اینجا شروع می‌شود که هفت ماه پیش یکی از جوانان از دختری زیبایی به نام مریم که در دانشکده هنرهای زیبا در بغداد مشغول به تحصیل بود، خواستگاری می‌کند اما با پاسخ منفی مریم رو به رو می‌شود و این خواستگار کینه‌توز برای انتقام‌گیری از این دختر مخفیانه وارد منزل وی در منطقه المنصور واقع در غرب بغداد می‌شود و اسید را روی چهره وی می‌پاشد و به سرعت پا به فرار می‌گذارد.

در پی این جنایت وحشتناک، هشتگ «الامیره مریم را نجات دهید» تبدیل به هشتگ ترند در توئیتر می‌شود و کاربران خواهان کمک به این دختر جوان می‌شوند که در پی این اسیدپاشی، صورت وی دچار آسیب جدی شده است.

در پی انتشار گسترده این حادثه در شبکه‌های اجتماعی، برخی از شهروندان عراقی اعلام کردند هزینه درمان مریم را تقبل خواهند کرد؛ خبری که منجر به خوشحالی وی شده و در ویدئوی اعلام کرد: «از دعاها و همدردی همه شما تشکر می‌کنم و امیدوارم حس خوشحالی که اکنون احساس می‌کنم، به نتیجه مطلوب ختم شود.»

در همین رابطه، پدر این دختر عراقی از دستگاه قضایی خواست با جدیت به این پرونده رسیدگی کند، وی گفت: دخترم زندگی بسیار دشواری را تجربه می‌کند و با اینکه 7 ماه از این حادثه می‌گذرد اما آسیب‌های جسمی وی هنوز درمان نشده است.

منبعی آگاه نیز در این باره گفت: فرد جانی هنوز آزاد است و نیروهای امنیتی تاکنون موفق به دستگیری وی نشده‌اند و تحقیقات با برخی افراد متهم در این باره ادامه دارد.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی در این باره نوشت: حادثه مذکور جنایت بزرگی است که دست کمی از جنایت‌های داعش و گروه‌‍‌های شبه نظامی ندارد، دختری که آینده روشنی در انتظارش بود با اقدام یک فرد کینه‌توز و جانی که با درخواست وی مخالفت کرده، زندگی‌اش نابود می شود، این فرد جنایتکار، انسانیت را کشته است.

کاربردی دیگر نوشت: از باب عدالت، فرد جانی نیز باید به دست قربانی با همان ماده اسید مجازات شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا