خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

خطیب زاده مطرح کرد: دیدار کوتاه وزرای خارجه ایران و عربستان/ تکذیب خبرسازی ها درخصوص بازگشت ایرلو از یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دیدار کوتاه وزرای خارجه ایران و عربستان در پاکستان خبر داد و مذاکرات بین دو کشور را منوط به جدیت عربستان دانست.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دیدار کوتاه «حسین امیر عبداللهیان» با «فیصل بن فرحان»، همتای عربستانی خود در پاکستان خبر داد و گفت: وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کوتاهی در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد پاکستان داشتند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی این هفته درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت: تحول جدیدی در این زمینه نداشتیم. همچنان منتظر پاسخ ریاض هستیم. پیشرفت مذاکرات منوط به جدیت طرف مقابل خواهد بود. به میزانی که جدیت را نشان دهند، آمادگی داریم هم گفت‏ وگوها پیشرفت داشته باشد و هم در خصوص منطقه و دوجانبه گفت‏ وگوها را به تفاهم برسانیم. ریاض را به راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها دعوت می‌کنیم. ترتیبات فراگیر منطقه ای از طریق احترام متقابل و درک واقعیت های این کشورها عبور می کند.

خطیب‌زاده درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان افزود: دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان برگزار نشده است.

خطیب زاده به اخبار منتشر شده در خصوص سفیر ایران در یمن نیز واکنش نشان داد و اظهار داشت: روابط ایران و دولت نجات ملی یمن از هر زمان دیگری مستحکم تر و به هم نزدیک تر است. ایران کماکان متعهد است به مردم یمن از همه ابزارهای سیاسی و اقتصادی کمک کند. آنهایی که این خبرسازی‌ها را می‌کنند بهتر است توجه کنند، تنها راه کمک به موضوع یمن توجه به خواست و اراده مردم یمن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اشاره کرد که «حسن ایرلو»، سفیر ایران در صنعا به رسیدگی فوری پزشکی نیاز داشت و چندین روز این موضوع در دستور کار ایران بود و چندین کشور در منطقه از جمله عراق به ایران کمک کردند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر رئیس جمهور ایران به امارات گفت که هنوز تاریخی در این زمینه تعیین نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا