سرخط خبرهاسیاسی

دیدار وزیر پیشمرگه و سفیر امریکا در بغداد

شورش اسماعیل، وزیر پیشمرگه اقلیم کردستان، از ماتیو تولر، سفیر آمریکا در عراق و هیئت همراه وی استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «شورش اسماعیل»، وزیر پیشمرگه اقلیم کردستان، در دیدار با «ماتیو تولر»، سفیر امریکا در عراق، تاکید کرد که اقلیم کردستان با دیده اهمیت به همکاری و هماهنگی‌های امریکا با نیروی پیشمرگه می‌نگرد.

وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار که با حضور فرماندهان بلند پایه وزارت پیشمرگه و وابسته نظامی سفارت امریکا در عراق انجام شد، آخرین تحولات منطقه و ساز و کار رویارویی با تحرکات اخیر تروریست‌های داعش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در اطلاعیه آمده است که وزیر پیشمرگه همکاری و هماهنگی‌های امریکا با نیروی پیشمرگه را مورد توجه قرار داده و طرفین بر تداوم دوستی و روابط میان اقلیم کردستان و امریکا تاکید کرده‌اند.

وزیر پیشمرگه همچنین تاکید نموده که ارتش امریکا در کنار نیروی پیشمرگه و نیروهای ائتلاف بین المللی، نقش بزرگ و موثری در درهم شکستن و فراری دادن تروریست‌ها در تمام منطقه داشته است.

شورش اسماعیل، اظهار داشته که با دیده اهمیت به همکاری و هماهنگی‌های امریکا می‌نگریم.

وزیر پیشمرگه با اشاره به روابط میان وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع عراق، تاکید کرد که در شرایط فعلی اعتماد بیشتری میان طرفین وجود دارد و وزارت پیشمرگه برای رسیدن به توافق با وزارت دفاع، اعلام آمادگی نموده است، تا ثبات در مناطقی که قربانی خلاء امنیتی شده‌اند برقرار شود و جلوی سوءاستفاده تروریستها گرفته شود.

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا